Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Morska wersja DA62

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, Służby państwowe, 14 czerwca 2019

Diamond Aircraft i Leonardo opracowały morską wersję samolotu patrolowego DA62, oznaczoną jako MSA (Maritime Surveillance Aircraft). Jego wyposażenie stanowi radiolokator Leonardo Gabbiano TS i głowica optoelektroniczna zintegrowana z konsolą systemu zarządzania misji Leonardo ATOS (Airborne Tactical Observation and Surveillance).

DA62 MSA z bliska. Pod środkową częścią kadłuba widoczna antena radaru Gabbiano / Zdjęcia: Diamond Aircraft 

Maksymalna masa startowa samolotu to 2300 kg. Według producenta DA62 MSA z czteroosobową załogą ma być zdolny do wykonywania lotów trwających maksymalnie 8 godzin.

Radar Gabbiano jest przystosowany do obserwacji morza, w tym wykrywania obiektów przy dużych falach, tworzenia map terenu (w trybie SAR), wskazywania naziemnych celów ruchomych (GMTI) i wykrywania niekorzystnych warunków pogodowych. Opcjonalnie użytkownicy mogą zamówić także urządzenia wsparcia elektronicznego SAGE,  zapewniający taktyczną świadomość sytuacyjną dotyczącą zagrożeń i gromadzący informacje wywiadowcze na częstotliwościach radiowych oraz system wywiadu telekomunikacyjnego Spider, który może wykrywać, przechwytywać, identyfikować i lokalizować środki łączności.  

Liqun Zhang, dyrektor generalny Diamond Aircraft powiedział: DA62 MSA będzie dostępny na rynku do końca roku, gotowy do dostarczenia i wykonywania zadań bezpieczeństwa i obserwacji. Samolot ma zostać pokazany po raz pierwszy publicznie podczas przyszłotygodniowego Paris Air Show.

Potencjalnymi nabywcami DA62 MSA są kraje poszukujące samolotów do średnio- i dalekodystansowych  misji wywiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych nad morzem i lądem (Diamond prezentuje DA62 MPP, 2017-05-19).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra