Diamond Aircraft i Leonardo opracowały morską wersję samolotu patrolowego DA62, oznaczoną jako MSA (Maritime Surveillance Aircraft). Jego wyposażenie stanowi radiolokator Leonardo Gabbiano TS i głowica optoelektroniczna zintegrowana z konsolą systemu zarządzania misji Leonardo ATOS (Airborne Tactical Observation and Surveillance).
Maksymalna masa startowa samolotu to 2300 kg. Według producenta DA62 MSA z czteroosobową załogą ma być zdolny do wykonywania lotów trwających maksymalnie 8 godzin.
Radar Gabbiano jest przystosowany do obserwacji morza, w tym wykrywania obiektów przy dużych falach, tworzenia map terenu (w trybie SAR), wskazywania naziemnych celów ruchomych (GMTI) i wykrywania niekorzystnych warunków pogodowych. Opcjonalnie użytkownicy mogą zamówić także urządzenia wsparcia elektronicznego SAGE, zapewniający taktyczną świadomość sytuacyjną dotyczącą zagrożeń i gromadzący informacje wywiadowcze na częstotliwościach radiowych oraz system wywiadu telekomunikacyjnego Spider, który może wykrywać, przechwytywać, identyfikować i lokalizować środki łączności.
Liqun Zhang, dyrektor generalny Diamond Aircraft powiedział: DA62 MSA będzie dostępny na rynku do końca roku, gotowy do dostarczenia i wykonywania zadań bezpieczeństwa i obserwacji. Samolot ma zostać pokazany po raz pierwszy publicznie podczas przyszłotygodniowego Paris Air Show.
Potencjalnymi nabywcami DA62 MSA są kraje poszukujące samolotów do średnio- i dalekodystansowych misji wywiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych nad morzem i lądem (Diamond prezentuje DA62 MPP, 2017-05-19).