Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PAS 2019: Największy bsl rodziny Falco

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 18 czerwca 2019

Koncern Leonardo ujawnił podczas Paris Air Show nowy bezzałogowiec rodziny Falco - Xplorer. Jego maksymalna masa startowa wynosi 1300 kg, udźwig to 350 kg, a długotrwałość lotu - ponad 24 godziny. Zarówno bsl, jak zestaw czujników, system misji i naziemna stacja kierowania zostały zaprojektowane samodzielnie przez Leonardo.

Największy bezzałogowy statek latający rodziny Falco - Xplorer / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Falco Xplorer będzie oferowany zarówno jako sam bezzałogowiec, jak i w pełni kompleksowe zarządzanie usługami przewagi informacyjnej. W ramach drugiego modelu Leonardo będzie obsługiwał bsl i ich czujniki oraz zarządzał logistyką w celu bezpośredniego dostarczenia klientom informacji przydatnych do działania.
Bezzałogowiec ma być certyfikowany do lotów w niezarezerwowanej przestrzeni powietrznej, co oznacza, że będzie mógł być użytkowany przez klientów cywilnych, takich jak straż wybrzeżna i służby ratownicze oraz wojsko. Ponieważ Falco Xplorer jest w całości zaprojektowany i wyprodukowany w Europie, nie podlega ograniczeniom międzynarodowych przepisów o obrocie uzbrojeniem (ITAR).

Producent planuje, że oblot Xplorera nastąpi jeszcze w czerwcu na lotnisku Trapani we Włoszech. W ciągu tego roku odbędzie się seria prób, których ukoronowaniem będą loty z kompletnym zintegrowanym zestawem czujników. Dostawy dla pierwszych klientów mogą rozpocząć się już w 2020 . Bsl będzie certyfikowany zgodnie z NATO STANAG4671, co oznacza, że będzie mógł operować w krajach NATO.
W podstawowej konfiguracji Block 10 Xplorer będzie wyposażony w radar obserwacyjny Gabbiano T-80, głowica optoelektroniczną LEOSS, urządzenia wsparcia elektronicznego SAGE i automatyczny system identyfikacji jednostek morskich (AIS).


Drukuj Góra