Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby zmodernizowanego H145

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 28 czerwca 2019

Prototyp  śmigłowca H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym dotarł do Chile, gdzie przejdzie próby w warunkach wysokogórskich. Producent spodziewa się uzyskać Certyfikat Typu EASA na początku 2020 i jeszcze w tym samym roku rozpocząć dostawy seryjnych wiropłatów.

Zmodernizowany H145 w Chile / Zdjęcie: Rodrigo Ocharán

Zmodernizowany H145 będzie operować w Andach na wysokościach do 6 100 m nad poziomem morza. Pierwsze próby wysokogórskie śmigłowca przeprowadzono latem 2018 w Pirenejach. Celem tegorocznych testów jest sprawdzenie osiągów obliczeniowych śmigłowca i zademonstrowanie jego zdolności do operowania na dużych wysokościach.

Według producenta nowy wirnik nośny zapewnia znaczne polepszenie wszystkich osiągów, przy maksymalnej masie startowej H145 zwiększonej do 3800 kg i ładunku użytecznym odpowiadającym masie pustego śmigłowca, która została zredukowana o 50 kg.

Nowa wersja H145 została wyposażona w bezprzewodowy system łączności lotniczej (wACS), zapewniający płynną i bezpieczną transmisję danych generowanych przez śmigłowiec w czasie rzeczywistym, w tym podczas lotu (Heli-Expo 2019: H145 z nowym wirnikiem, 2019-03-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.