Reklama
Reklama

Prototyp  śmigłowca H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym dotarł do Chile, gdzie przejdzie próby w warunkach wysokogórskich. Producent spodziewa się uzyskać Certyfikat Typu EASA na początku 2020 i jeszcze w tym samym roku rozpocząć dostawy seryjnych wiropłatów.

Zmodernizowany H145 w Chile / Zdjęcie: Rodrigo Ocharán

Zmodernizowany H145 będzie operować w Andach na wysokościach do 6 100 m nad poziomem morza. Pierwsze próby wysokogórskie śmigłowca przeprowadzono latem 2018 w Pirenejach. Celem tegorocznych testów jest sprawdzenie osiągów obliczeniowych śmigłowca i zademonstrowanie jego zdolności do operowania na dużych wysokościach.

Według producenta nowy wirnik nośny zapewnia znaczne polepszenie wszystkich osiągów, przy maksymalnej masie startowej H145 zwiększonej do 3800 kg i ładunku użytecznym odpowiadającym masie pustego śmigłowca, która została zredukowana o 50 kg.

Nowa wersja H145 została wyposażona w bezprzewodowy system łączności lotniczej (wACS), zapewniający płynną i bezpieczną transmisję danych generowanych przez śmigłowiec w czasie rzeczywistym, w tym podczas lotu (Heli-Expo 2019: H145 z nowym wirnikiem, 2019-03-05).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.