Jak poinformowała stocznia Remontowa Shipbuilding przy okazji uroczystości chrztu holownika H-2 Mieszko, dzisiaj, 9 lipca, miało nastąpić rozpoczęcie budowy ostatniego już holownika tego typu – B860/6, przyszłego H-13 Przemko. Oznacza to pierwsze palenie blach nowego holownika, z których następnie rozpocznie się konstruowanie bloków kadłuba. Wydarzenie ma charakter wyłącznie roboczy, stąd też uczestniczą w nim jedynie pracownicy stoczni.
Obecnie zwodowano już trzy holowniki typu B860: B860/1 – H-11 Bolko, B860/2 – H-1 Gniewko i H-2 Mieszko. W zaawansowanym stadium budowy znajduje się B860/4, przyszły H-12 Semko, którego wodowanie przewiduje się latem br. Kolejny holownik: B860/5 jest obecnie w stadium prefabrykacji sekcji.
Aktualne plany mówią, że próby morskie prototypowego H-1 odbędą się w sierpniu br., zaś do końca roku odbiorcy zostaną zgodnie z pierwotnymi założeniami dostarczone 3 holowniki. Pozostała trójka zostanie przekazana w 2020. Należy zwrócić uwagę, że przy podpisaniu umowy na dostawę tych jednostek zakładano zakończenie prób morskich pierwszej z nich do 19 lutego 2019. Dokonane w trakcie budowy zmiany w projekcie (niektóre widoczne gołym okiem) spowodowały zaistniałe opóźnienia (Chrzest i wodowanie Mieszka, 2019-07-08).
Na podstawie informacji Przemysława Gurgurewicza