Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Pipera w Brazylii

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 13 lipca 2019

Wczoraj po południu z lotniska Campo de Marte pod Sao Paulo wystartował samolot Piper Cherokee. Na jego pokładzie znajdowały się 2 osoby. Ok. 17:00 samolot zniknął z ekranu radaru. Wkrótce uznano go za zaginiony.

Wrak samolotu Piper Cherokee, który rozbił się w okolicy Recanto do Lago, ok. 60 km od Sao Paulo w Brazylii / Zdjęcie: Divulgação Corpo de Bombeiros

Wrak znaleziono tuż obok domu przy drodze Velha de Pau Arcado, w okolicy Recanto do Lago, na granicy gmin Atibaia i Campo Limpo Paulista. Samolot został zniszczony, ale nie stwierdzono wycieku, ani zapłonu paliwa. Okazało się, że obie osoby lecące samolotem zginęły na miejscu. Ciało jednej z nich znaleziono poza kabiną. Ofiar na razie nie zidentyfikowano. Wiadomo, że na ziemi nikomu nic się nie stało.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Za najbardziej prawdopodobną uznaje się awarię silnika lub błąd pilota.

Rozbity samolot to jednosilnikowy dolnopłat Piper PA-28-140 Cherokee, zn. rej. PT-CON, nr ser. 28-21738, wyprodukowany przez Piper Aicraft w 1996. Jego właścicielem był Juan Samos Jimenes. Certyfikat samolotu był ważny do 2025. Lokalne media podkreślają, że samolotu nie można było używać do lotów komercyjnych, co w Brazylii zdarza się często w przypadku lekkich samolotów, mogących przewozić kilka osób.

 


Drukuj Góra