Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy Ryanaira z MAX-ami

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 16 lipca 2019

W wydanym dzisiaj, 16 lipca, oświadczeniu dyrektor generalny Ryanaira Michael O’Leary powiedział, że irlandzkie linie wciąż pozostają zaangażowane w projekt 737 MAX 200 i oczekuje, że loty samolotów tej rodziny zostaną wznowione przed końcem 2019.

Jedna z pierwszych wizualizacji Boeinga 737 MAX 200, z nazwą widoczną na tylnej części kadłuba / Ilustracja: Boeing

Szefowie Boeinga mają nadzieję, że wyniki ponownych prób certyfikacyjnych MAX-ów zostaną przedłożone organom regulacyjnym do września, a wkrótce potem nastąpi ich powrót do regularnych lotów. Zdaniem O'Leary'ego rozsądne byłoby przesunięcie tego terminu o kilka miesięcy, być może nawet do grudnia br. Ponieważ Ryanair zamówił samoloty w wariancie MAX 200, muszą one być certyfikowane oddzielnie przez FAA i EASA. Ryanair oczekuje, że MAX 200 zostanie certyfikowany w ciągu 2 miesięcy od powrotu pozostałych MAX-ów do służby (United przedłużają uziemienie 737 MAX, 2019-07-13).

O’Leary twierdzi, że z związku z tym Ryanair powinien otrzymać swój pierwszy samolot 737 MAX 200 między styczniem a lutym 2020. Ponieważ tempo dostaw może wynosić od 6 do 8 nowych samolotów miesięcznie, irlandzkie linie muszą już teraz uwzględnić to w siatce połączeń na lato 2020. Ryanair zakłada, że do końca maja 2020 będzie dysponować maksymalnie 30 Boeingami 737 MAX. To niemal połowa zakładanej wcześniej liczby 58 MAX-ów. Oczywiście może się ona zmienić, w zależności od tego, kiedy MAX-y powrócą do eksploatacji.

Jednak już teraz wiadomo, że zmniejszenie liczby dostarczonych samolotów spowoduje konieczność zamknięcia pewnych baz (o gorszej rentowności) i połączeń nie tyko latem 2020, ale już zimą 2019.

Ryanair zakłada, że tempo wzrostu w sezonie letnim 2020 wyniesie 3% zamiast planowanych 7%, a w okresie od marca 2020 do marca 2021 z jego usług skorzysta 157 mln pasażerów (o 5 mln mniej niż planowano). Przewoźnik będzie kontynuował współpracę z Boeingiem i EASA w celu nadrobienia opóźnień w dostawach w zimie 2020, aby przywrócić wzrost ruchu do normalnego poziomu latem 2021 (Pierwszy lot z Poznania do Kavali, 2019-07-03, Inauguracja lotów z Modlina do Burgas , 2019-07-02).

Natomiast krążąca w popularnych mediach informacja o zmianie oznaczenia samolotów 737 MAX 200 zamówionych przez irlandzkie towarzystwo jest nieścisła i nie do końca prawdziwa. Oznaczenie 737-8200 pojawiło się w dokumentach EASA już w czerwcu 2016 i było często używane przez Boeinga i FAA od początku 2017.

Pierwszy Boeing 737 MAX 200 dla Ryanaira został oblatany 13 stycznia 2019. Samoloty przeznaczone dla irlandzkiego przewoźnika są wersją rozwojową MAX 8 i będą mieściły 197 pasażerów, którzy otrzymają do dyspozycji nowe fotele. Dzięki zmniejszeniu grubości ich oparcia można będzie zabudować je w odstępie ok. 30 cali (0,76 m). W związku ze zwiększeniem liczby podróżnych, w kadłubie zabudowane zostaną dodatkowe drzwi ewakuacyjne. Kabina pasażerska zostanie wyposażona zgodnie ze standardem Sky Interior.

Co więcej, nie ma bezpośredniego dowodu na to, że inni uzytkownicy MAX-ów podobnie zmieniają ich oznaczenie. Samoloty 737 MAX 200 zakupiły także wietnamskie linie VietJet.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.