Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

US Navy rezygnuje z ekranów dotykowych

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, Wypadki, 13 sierpnia 2019

W sierpniu 2017 w ciągu kilku dni dwa niszczyciele US Navy – USS Fitzgerald i John McCain zderzyły się ze statkami cywilnymi. Do zdarzeń doszło, odpowiednio, u wybrzeży Japonii i USA. Spowodowały one wiele ofiar wśród marynarzy. Wewnętrzne dochodzenia wykazały, że zderzenia były wynikiem kumulacji drobnych błędów.

W przypadku zderzenia USS John McCain z tankowcem MV Alnic MC dochodzenie wykazało pogardę dla przestrzegania procedur i złe wyszkolenie marynarzy. Nie znali oni wielu zasad działania urządzeń niszczyciela. W efekcie ukarano wielu odpowiedzialnych za ten stan.

Na zdjęciu z 2011 wczesna wersja Integrated Bridge Navigation System (IBNS) na pokładzie USS Dewey (DDG 105) / Zdjęcie: US Navy – Mass Communication Specialist 3rd Class Joshua Keim

Dochodzenie prowadzone przez NTSB (Krajową Radę Bezpieczeństwa Transportu) zakwestionowało sposób funkcjonowania IBNS (zintegrowany mostek i system nawigacyjny). Urządzenia tego typu, wyposażone w ekrany dotykowe, zaprojektowane przez Northrop Grummana, są instalowane na pokładach niszczycieli klasy Arleigh Burke od 2015. US Navy i producent doszli wcześniej do wniosku, że to nowoczesne rozwiązanie daje większe możliwości obsłudze. Tymczasem okazało się, że ekrany dotykowe są zawodne i wymagają większych umiejętności od marynarzy. Dochodzenie NTSB wykazało, że na obu feralnych okrętach byli oni źle wyszkoleni i przemęczeni.

Pierwszym niszczycielem, na którym zostaną zainstalowane nowe, uproszczone urządzenia, z przełącznikami mechanicznymi, będzie USS Ramage (DDG-61). Prace mają rozpocząć się w 2020. Wcześniej muszą zostać ukończone testy dowodzące skuteczności i bezpieczeństwa nowej konfiguracji.

Decyzja US Navy jest zaskakująca. W październiku 2018 Northrop Grumman otrzymał bowiem wart 18 mln USD kontrakt na instalację kolejnych IBNS na nowych niszczycielach klasy Arleigh Burke oraz modernizację już zainstalowanych systemów.


Drukuj Góra