Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Plany wznowienia produkcji Do 328

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 27 sierpnia 2019

Amerykańska spółka Sierra Nevada Corporation (SNC) i niemieckie przedsiębiorstwo 328 Support Services GmbH (328SSG) ogłosiły plan wznowienia produkcji samolotu turbośmigłowego komunikacji regionalnej Do 328. W ramach inwestycji o wartości ok. 80 mln euro wybudowany zostanie nowy zakład na lotnisku Lipsk / Halle. Niemiecki rząd federalny udzieli inwestorom pożyczki w wysokości 125 mln euro.

D328Neu ma zostać opracowany na bazie Dorniera 328-100 / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Samolot, oznaczony jako D328Neu, ma zostać opracowany na bazie Dorniera 328-100 w zakładach 328SSG w bawarskim Oberpfaffenhofen. Ich właścicielem w l. 1992-2005 był Fairchild Dornier. 328SSG będzie odpowiadać także za usługi posprzedażowe (Pół wieku za sterami , 2018-08-10).

Oficjalny początek projektu planowany jest w pierwszym kwartale przyszłego roku. Produkcja D328Neu ma rozpocząć się w 2023, a dostawy samolotów seryjnych mają być realizowane w 2024.

D328Neu, o maksymalnej masie startowej 13 990 kg i udźwigu 3104 kg, ma mieścić maksymalnie 39 pasażerów i przewozić ich z prędkością ponad 600 km/h na dystans ponad 2000 km. Obliczeniowa długość rozbiegu to 1088 m, a dobiegu – 921 m.

Dostawcy silników i awioniki zostaną wybrani w późniejszym terminie. D328Neu oferowany będzie również wojsku do zadań patrolowania morza i transportu taktycznego (Paris Air Show 2015: Dornier po turecku, 2015-06-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.