Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe malowanie SAS

Lotnictwo cywilne, 20 września 2019

Po raz pierwszy od 21 lat skandynawskie linie lotnicze SAS wprowadziły nowe malowanie samolotów, będące nowoczesnym podejściem do klasycznego skandynawskiego designu. Jako pierwsze otrzymają je nowe Airbusy A350 i A320neo.

Jako pierwsze nowe malowania otrzymają A350 (na rysunku) i A320neo / Ilustracje: SAS

Nowe malowanie SAS ma jaśniejszy odcień szarości, a logo linii, umieszczone na przedniej części kadłuba samolotu ma srebrno-szary odcień. Zwiększono też powierzchnię, jaką na ogonowej części kadłuba zajmuje kolor niebieski.

Gondole silników, mające wcześniej kolor czerwony, będą teraz srebrnoszare, ozdobione niebieskimi pasami. Znajdujący się na gondolach i na dolnej części kadłuba napis Scandinavian będzie ciemnoszary. Skandynawskie dziedzictwo będzie nadal widoczne w postaci fragmentów flag Norwegii, Szwecji i Danii (poprzednio flagi były namalowane na samolotach w całości).

Nowa stylistyka jest symbolem bardziej zrównoważonej i konkurencyjnej przyszłości SAS, ale podkreśla także nasze dziedzictwo. Podróżujący ze Skandynawii rozpoznają swój dom, a podróżnicy z całego świata poznają ducha krajów skandynawskich – mówi Rickard Gustafson, prezes i dyrektor generalny SAS.

SAS wybrało nowe farby dostarczone przez AkzoNobel, umożliwiające nałożenie mniejszej liczby warstw koloru. To znacznie zmniejsza masę samolotu i zużycie paliwa, a także poziom emisji CO2. Ponadto farby zawierają mniej toksyn niż stosowane poprzednio i mają dłuższy okres trwałości.

Wprowadzenie nowego malowania będzie przebiegać zgodnie z normalnym programem obsługi technicznej samolotów SAS, zakładającym odnawianie malowania co 5-6 lat. Wszystkie samoloty SAS będą miały nowe malowanie do 2024. Do końca 2023 flota SAS ma składać się wyłącznie z Airbusów: 80 A320neo, 8 A350-900, 5 A330 i 3 A321LR (SAS odbiera pierwszego A320neo, 2016-10-27).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.