Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy A350-900 dla Air France

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 27 września 2019

Dzisiaj, 27 września, linie Air France odebrały swój pierwszy samolot szerokokadłubowy Airbus. Został on symbolicznie przekazany Anne Rigail, dyrektorowi generalnemu Air France i Benjaminowi Smithowi, dyrektorowi generalnemu grupy Air France-KLM, przez dyrektora handlowego Airbusa Christiana Scherera podczas ceremonii w zakładach europejskiego koncernu w Tuluzie we Francji.

Pierwszy A350-900 przekazany Air France. Przed samolotem stoją, od lewej: dyrektor handlowy Rolls Royce'a Dominic Horwood, dyrektor handlowy Airbusa Christian Scherer; dyrektor generalny Grupy Air France-KLM Benjamin Smith, przewodnicząca zarządu Grupy Air France-KLM Anne Marie Couderc, mer Tuluzy Jean Luc Moudenc i dyrektor generalny Air France Anne Rigail / Zdjęcia:  Airbus

A350-900 dla narodowego przewoźnika Francji mają trzyklasowy układ kabiny, z 34 fotelami klasy biznes rozkładanymi na płask, 24 fotelami klasy ekonomicznej premium i 266 miejscami klasy ekonomicznej. Air France odbiorą w tym roku trzy A350-900, a kolejne trzy dołączą do floty do lata 2020. Jedenaście kolejnych samolotów zostanie przekazanych francuskiemu towarzystwu do końca 2021, a pozostałe – do końca 2025.

Pierwszy lot komercyjny francuskiego A350-900 zostanie wykonany 7 października do Abidżanu na Wybrzeżu Kości Słoniowej i Bamako w Mali. Od 27 października zostaną uruchomione loty do Toronto, a po dostarczeniu trzeciego A350 od 7 grudnia zostaną uruchomione rejsy do Kairu i Seulu. Od przyszłego lata A350 Air France będą obsługiwały trasę do Bangkoku.

Flota Air France liczy obecnie 144 samoloty Airbusa – 18 A318, 33 A319, 43 A320, 20 A321, 15 A330-300, 5 A340-300 i 10 A380. Te ostatnie zostaną wycofane z eksploatacji do 2022 i zastąpione samolotami dwusilnikowymi (3 A350 zamiast 2 A380 dla Air France, 2017-02-05).

Latem Air France-KLM i Airbus podpisały memorandum o porozumieniu dotyczące zakupu 60 samolotów wąskokadłubowych A220-300, z opcją zakupu 30 kolejnych i prawami nabycia dalszych 30. Ich użytkownikiem ma być narodowy przewoźnik Francji (A220-300 dla Air France , 2019-07-31).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra