Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy słoweński bsl

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 28 października 2019

Wchodząca w skład grupy Terra Drone słoweńska spółka C-Astral Aerospace z z Ajdovščiny,  zaprezentowała nowy bezzałogowy statek latający ATLAS (Advanced Technology Light Acquisition System) C4EYE. Jak poinformował producent, mini-bsl przeszedł już serię prób z udziałem innych załogowych i bezzałogowych statków powietrznych, a także wysuniętych nawigatorów naprowadzania lotnictwa.

Według producenta obecnie trwają negocjacje w sprawie sprzedaży bsl ATLAS C4EYE różnym klientom / Zdjęcie: C-Astral Aerospace

ATLAS został opracowany przez dział C-Astral o nazwie X-Works. Jego rozpiętość to 1,55 m, a długość – 0,82 m. Maksymalna masa startowa bezzałogowca to 2,4 kg, w tym wyposażenie o masie 0,3 kg. Pod jego kadłubem można zamontować głowicę optoelektroniczną Eye-X HD1 lub Eye-X HD2.

C4EYE startuje z katapulty z linami gumowymi i ląduje ze spadochronem w promieniu 30 m od żądanej pozycji. Bsl może operować na wysokości powyżej 80 m przez maksymalnie 90 min, jednak rzeczywista długotrwałość jego lotu ograniczona jest do 59 min. Napęd kompozytowego bezzałogowca stanowi silnik bezszczotkowy który umożliwia mu wznoszenie z  prędkością 15 m/s na wysokościach do 5000 m. Maksymalna prędkość lotu ATLASa to 108 km/h.

Bezzałogowiec jest sterowany za pomocą łącza informacyjnego z 128-bitowym szyfrowaniem AES, którego zasięg wynosi 15 km. Jego awionika i układ sterowania lotem są kompatybilne z istniejącymi stacjami naziemnymi używanymi przez inne bsl C-Astral Aerospace – BRAMOR C4EYE – do zadań wywiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznania oraz namierzania celów.

Zaprojektowany do eksploatowania przez jednego operatora / pilota-dowódcę, który korzysta z naziemnego terminala, ATLAS C4EYE może być przenoszony w standardowym plecaku wojskowym, a po wyjęciu z niego jest gotowy do lotu w niecałe 3 min. Opcjonalnie ATLAS może być wyposażony w antykolizyjne światła stroboskopowe i światła nawigacyjne, awaryjny nadajnik lokacyjny, antenę AstralTrack-M, zwiększającą zasięg działania bsl i taktyczną stację przekaźnikową.

Na podstawie informacji Igora Bożinovskiego


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.