Nowa wersja austriackiego samolotu lekkiego Diamond DA50, z chowanym podwoziem, napędzanego silnikiem Continental CD-300, została oblatana 28 października. Załogę stanowili Sören Pedersen i Niko Daroussis.
Pierwszy lot został przeprowadzony zgodnie z planem i wszystkie instalacje działały zgodnie z oczekiwaniami. Ponieważ wszystkie nowe elementy są już dobrze znane z innych samolotów rodziny Diamonda, DA50 jest bardzo dopracowaną konstrukcją. Pierwsze sprawdzenie osiągów przelotowych wykazało, że DA50 ma bardzo dobrą manewrowość i jest łatwy w pilotażu – powiedział po locie Sören Pedersen.
DA50 napędzany silnikiem CD-300, o mocy 300 KM, zasilanym naftą lotniczą Jet-A1, przeszedł pierwsze próby naziemne 15 marca 2019, a tydzień później wystartował do pierwszego lotu. CD-300, certyfikowany w grudniu 2017, zużywa ok. 35 l paliwa na godzinę. Silnik został skonstruowany specjalnie do napędu samolotów lekkich.
Diamond planuje, że Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wyda Certyfikat Typu dla 5-osobowej wersji DA50 z silnikiem CD-300 i chowanym podwoziem, w lecie 2020 (Aero 2015: Światowa premiera DA50-JP7, 2015-04-17, Oblot nowego Diamonda, 2012-04-03).