Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot nowej wersji DA50

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 04 listopada 2019

Nowa wersja austriackiego samolotu lekkiego  Diamond DA50, z chowanym podwoziem, napędzanego silnikiem Continental CD-300, została oblatana 28 października. Załogę stanowili Sören Pedersen i Niko Daroussis.

DA50 z chowanym podwoziem podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Diamond Aircraft 

Pierwszy lot został przeprowadzony zgodnie z planem i wszystkie instalacje działały zgodnie z oczekiwaniami. Ponieważ wszystkie nowe elementy są już dobrze znane z innych samolotów rodziny Diamonda, DA50 jest bardzo dopracowaną konstrukcją. Pierwsze sprawdzenie osiągów przelotowych wykazało, że DA50 ma bardzo dobrą manewrowość i jest łatwy w pilotażu – powiedział po locie Sören Pedersen.

DA50 napędzany silnikiem CD-300, o mocy 300 KM, zasilanym naftą lotniczą Jet-A1, przeszedł pierwsze próby naziemne 15 marca 2019, a tydzień później wystartował do pierwszego lotu. CD-300, certyfikowany w grudniu 2017, zużywa ok. 35 l paliwa na godzinę. Silnik został skonstruowany  specjalnie do napędu samolotów lekkich.

Diamond planuje, że Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wyda Certyfikat Typu dla 5-osobowej wersji DA50 z silnikiem CD-300 i chowanym podwoziem, w lecie 2020 (Aero 2015: Światowa premiera DA50-JP7, 2015-04-17, Oblot nowego Diamonda, 2012-04-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.