Francuzi przeprowadzili testy najnowszych kołowych transporterów opancerzonych VBMR Griffon i bojowych wozów rozpoznawczych EBRC Jaguar należących do Armée de Terre. W ich trakcie zweryfikowano zdolności pojazdów do desantu z barek desantowych.
Podczas testów pojazdy były załadowywane i opuszczały barki desantowe desantując się na różnych typach podłoża. Początkowo było to przygotowane nabrzeże betonowe. Później opuszczano barki na nieprzygotowanej plaży przy wsparciu kołowych pojazdów inżynieryjnych. Testy z użyciem barek są jednym z elementów weryfikacji zdolności najnowszych pojazdów wchodzących obecnie do eksploatacji.
Do testów użyto barek należących do Marine Nationale. Były to większe EDAR i mniejsze CTM (znane jako LCU). Dzięki praktycznym próbom udało się rozwiać wątpliwości związane z możliwością zaokrętowania stosunkowo dużych Griffonów. Udało się także określić ile pojazdów nowego typu barki są w stanie pomieścić.
Testowane pojazdy są pokłosiem programu Scorpion, mającego wyłonić następców transporterów piechoty VAB i wozów rozpoznawczych AMX-10RC i ERC-90 Sagaie. W bieżącym roku rozpoczęły się dostawy 780 zamówionych Griffonów i 110 Jaguarów dla armii francuskiej. Jednakże potrzeby są szacowane na 2080 transporterów i 248 wozów rozpoznawczych. Wymiana floty pojazdów opancerzonych pozwoli na polepszenie możliwości francuskiej armii (Pierwsze Griffony dla Francji, 2019-07-08).