Dowództwo 5. Floty US Navy poinformowało, że 26 listopada 2019 podczas startu do lotu mającego wesprzeć jej działania na Bliskim Wschodzie uszkodzeniu uległ strategiczny bezzałogowiec RQ-4N Broad Area Maritime Surveillance Aircraft Demonstration (BAMS-D). Według komunikatu, samolot (jedna z wersji Global Hawka) zderzył się lewą stroną z ciałem obcym. Dalszych szczegółów nie ujawniono. Podane jedynie, że nikomu nic się nie stało.
US Navy nie ujawniła miejsca wypadku. Wiadomo jednak, że różne wersje Global Hawka operują z bazy Al Dhafra w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. To stamtąd prawdopodobnie startował RQ-4N BAMS-D.
Wypadek zakwalifikowano jako Class-A. Oznacza to, że wartość szkód przekracza 2 mln USD. Wypadki tej kategorii często są równoznaczne z całkowitą utratą samolotu. W przypadku RQ-4N, którego wartość szacuje się na ponad 150 mln USD, może okazać się, że jego naprawa będzie możliwa i ekonomicznie uzasadniona.
Producent przeznaczonych pierwotnie dla Air Force RQ-4A Global Hawk, Northrop Grumman przebudował 5 z nich dla US Navy. Powstałe w ten sposób RQ-4A BAMS-D są testowane w różnych miejscach globu. Jeden z nich został zestrzelony 20 czerwca 2019 przez obronę powietrzną Iranu u wybrzeży tego kraju (Irańczycy pokazali szczątki RQ-4 BAMS-D, 2019-06-21).