Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek RQ-4 BAMS-D na Bliskim Wschodzie

Wypadki, Marynarka wojenna, Lotnictwo wojskowe, 15 grudnia 2019

Dowództwo 5. Floty US Navy poinformowało, że 26 listopada 2019 podczas startu do lotu mającego wesprzeć jej działania na Bliskim Wschodzie uszkodzeniu uległ strategiczny bezzałogowiec RQ-4N Broad Area Maritime Surveillance Aircraft Demonstration (BAMS-D). Według komunikatu, samolot (jedna z wersji Global Hawka) zderzył się lewą stroną z ciałem obcym. Dalszych szczegółów nie ujawniono. Podane jedynie, że nikomu nic się nie stało.

Jedno z niewielu zdjęć RQ-4N BAMS-D, które doświadczalnie są używane przez US Navy / Zdjęcie: US Navy

US Navy nie ujawniła miejsca wypadku. Wiadomo jednak, że różne wersje Global Hawka operują z bazy Al Dhafra w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. To stamtąd prawdopodobnie startował RQ-4N BAMS-D.

Wypadek zakwalifikowano jako Class-A. Oznacza to, że wartość szkód przekracza 2 mln USD. Wypadki tej kategorii często są równoznaczne z całkowitą utratą samolotu. W przypadku RQ-4N, którego wartość szacuje się na ponad 150 mln USD, może okazać się, że jego naprawa będzie możliwa i ekonomicznie uzasadniona.

Producent przeznaczonych pierwotnie dla Air Force RQ-4A Global Hawk, Northrop Grumman przebudował 5 z nich dla US Navy. Powstałe w ten sposób RQ-4A BAMS-D są testowane w różnych miejscach globu. Jeden z nich został zestrzelony 20 czerwca 2019 przez obronę powietrzną Iranu u wybrzeży tego kraju (Irańczycy pokazali szczątki RQ-4 BAMS-D, 2019-06-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.