Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hiszpanie ćwiczą tankowanie z C295W

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 18 grudnia 2019

Jeden z samolotów transportowych T-21 (C295) z Ala (Skrzydła) 35 Ejército del Aire (hiszpańskich wojsk lotniczych) wziął udział w próbie pobierania paliwa z innego samolotu tego typu – C295W. W jego ładowni zamontowano zbiornik nafty i bęben z przewodem elastycznym, opracowane przez producenta.

T-21 podczas prób pobierania paliwa z C295W / Zdjęcie: MO Hiszpanii

Załogę T-21 stanowili dwaj piloci doświadczalni Centro Logístico de Armamento y Experimentación (CLAEX, centrum uzbrojenia i prób) Ejército del Aire, dwaj piloci z Ala 35 i pilot doświadczalny Airbusa. Próbę zrealizowano w bazie lotniczej Getafe. Lot trwał 2,5 h. W jego trakcie wykonywano różne manewry, aby sprawdzić stateczność przewodu elastycznego. Zrealizowano też 3 kontakty bez przetaczania paliwa.

Jak podaje producent, C295W jako tankowiec może podać innym samolotom, śmigłowców i bezzałogowcem 6000 kg paliwa. Można będzie także użyć go w roli naziemnej cysterny z naftą (C295W tankuje H225M, 2017-01-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.