Jeden z samolotów transportowych T-21 (C295) z Ala (Skrzydła) 35 Ejército del Aire (hiszpańskich wojsk lotniczych) wziął udział w próbie pobierania paliwa z innego samolotu tego typu – C295W. W jego ładowni zamontowano zbiornik nafty i bęben z przewodem elastycznym, opracowane przez producenta.
Załogę T-21 stanowili dwaj piloci doświadczalni Centro Logístico de Armamento y Experimentación (CLAEX, centrum uzbrojenia i prób) Ejército del Aire, dwaj piloci z Ala 35 i pilot doświadczalny Airbusa. Próbę zrealizowano w bazie lotniczej Getafe. Lot trwał 2,5 h. W jego trakcie wykonywano różne manewry, aby sprawdzić stateczność przewodu elastycznego. Zrealizowano też 3 kontakty bez przetaczania paliwa.
Jak podaje producent, C295W jako tankowiec może podać innym samolotom, śmigłowców i bezzałogowcem 6000 kg paliwa. Można będzie także użyć go w roli naziemnej cysterny z naftą (C295W tankuje H225M, 2017-01-17).