Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa King Aira w Wenezueli

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 21 grudnia 2019

19 grudnia 2019 po południu dwusilnikowy samolot Bechcraft King Air wystartował z górniczego miasta Guasipati w stanie Bolivar. Na jego pokładzie znajdowała się dwuosobowa załoga i 7 pasażerów. Lecieli do Caracas, na lotnisko Óscar Machado Zuloaga, gdzie mieli wylądować przed 17:00.

Miejsce, w którym pod Caracas w Wenezueli rozbił się samolot Beechcraft King Air. W katastrofie zginęło 9 osób, które nim leciały / Zdjęcie: Twitter

King Air nie dotarł do celu. Utracono z nim łączność na krótko przed planowanym lądowaniem. Poszukiwania samolotu rozpoczęto następnego dnia rankiem, ok. 6:00 czasu lokalnego (10:00 GMT). Wrak znaleziono w lesie, niedaleko docelowego lotniska, w pobliżu Charallave, w dolinie Tuy. Okazało się, że wszyscy, którzy lecieli samolotem, zginęli.

Wśród ofiar było dwóch przedsiębiorców z branży sportowej. To Humberto José Vivanco Quintero (były oficer, właściciel restauracji i siłowni w centrum handlowym Parque Real, na wschód od Barquisimeto) i Mariano Agustín Díaz Ramírez (skazany wcześniej za pranie brudnych pieniędzy i handel narkotykami). W Guasipati przebywali w sprawie inwestycji związanych z wydobyciem złota.

Biznesmenom towarzyszyły modelki Marielbys Alejandra Contreras Cárdenas i 27-letnia Ana María del Carmen Fois Colina. Inni pasażerowie to Rafael José Araujo Cardozo, Daisy Maigualida Colina Polanco i Alejandro Enrique Suegart Bonnet. Dowódcą załogi był Héctor Alemán, a drugim pilotem Rafael Aristigueta.

Dwusilnikowy Beechcraft 100 King Air, zn. rej. YV1104, który 19 grudnia 2019 rozbił się pod Caracas / Zdjęcie: ainformativa

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Wiadomo, że pogoda w czasie podejścia do lądowania nie była najlepsza. Nieoficjalnie media spekulują o błędzie pilota.

Operacje na lotnisku Óscar Machado Zuloaga były zawieszone do wczorajszego wieczora, do 18:30 czasu lokalnego.

Rozbity samolot to dwusilnikowy Beechcraft 100 King Air, zn. rej. YV1104, nr ser. 231. Był własnością prywatnej Aero3.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.