Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby 5GAT

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 17 stycznia 2020

Spółka Sierra Technical Services, Inc. (STS) przeprowadziła 10 stycznia próby naziemne, w tym rozruch silnika bezzałogowego statku latającego – celu powietrznego 5. generacji (5th Generation Aerial Target, 5GAT).

Według producenta 5GAT może być propozycją dla US Air Force w ramach projektu Loyal Wingman / Zdjęcia: STS

Bezzałogowiec jest przeznaczony do użycia jako cel powietrzny o własnościach steaith do szkolenia lotników US Air Force w zwalczaniu najnowocześniejszych wielozadaniowych samolotów bojowych opracowanych przez FR (Suchoj Su-57) i ChRL (Chengdu J-20). Do jego napędu użyto dwóch silników General Electric J85 zapożyczonych z odrzutowca szkolenia zaawansowanego Northrop T-38 Talon, a w konstrukcji płatowca wykorzystano elementy z T-38 i F-5 i siłowniki lotek z F/A-18.

Podczas próby obydwa silniki rozwinęły pełen ciąg. Sprawdziliśmy także elementy układu sterowania lotem (lotki i stery) i wszystko działało dobrze – skomentował Roger Hayes, prezes i współwłaściciel STS. Pierwszy lot 5GAT powinien odbyć się w 1. kw. br.

Jak dodaje Hayes, ze względu na niewielką cenę, ok. 10 mln USD, 5GAT może też być rozważany jako propozycja dla wojska w ramach projektu Loyal Wingman. Silniki J85 umożliwiają mu latanie z prędkością okołodźwiękową, a bsl może manewrować przez krótki czas z przeciążeniem n=+ 7,5/–2, co według Hayesa daje mu przewagę nad bbsl XQ-58A Valkyrie (Wypadek XQ-58A , 2019-10-11).

5GAT może przenosić uzbrojenie, wyposażenie rozpoznawcze i środki walki elektronicznej na podwieszeniach zewnętrznych. W przypadku wymagania przenoszenia uzbrojenia w komorze wewnętrznej konieczne byłoby przekonstruowanie bezzałogowca.




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.