Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Tankowanie z C295W

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 29 stycznia 2020

Jak informowaliśmy, w grudniu 2019 jeden z samolotów transportowych T-21 (C295) z Ala (Skrzydła) 35 Ejército del Aire (hiszpańskich wojsk lotniczych) wziął udział w próbie pobierania paliwa z innego samolotu tego typu – C295W, w konfiguracji z zamkniętą rampą desantową, przewodem elastycznym o długości 30 m i systemem zdalnej obserwacji. W jego ładowni zamontowano zbiornik nafty i bęben z przewodem elastycznym, opracowane przez producenta, jednak podczas lotów nie przetaczano paliwa (Hiszpanie ćwiczą tankowanie z C295W, 2019-12-18).

T-21 pobiera paliwo ze zbiorników C295W  

Natomiast Airbus poinformował dzisiaj, że w styczniu br. zrealizowano próby podawania nafty ze zbiorników C295W innemu samolotowi – wspomnianemu na wstępie T-21. Ogółem odbyło się pięć mokrych kontaktów, przy prędkości lotu od 185 do 240 km/h, w trakcie których przetoczono łącznie 1,5 t paliwa. Próby przeprowadzono w warunkach dziennych.

Kapitan Gabiña, pilot Ejército del Aire, który brał udział w próbach, powiedział: Stopień trudności prób w locie jest zawsze wysoki, ponieważ wymaga wykonywania manewrów, jakich nikt inny wcześniej nie robił. Należy zauważyć, że dzięki dobrej stateczności samolotu operacja była łatwa i udana.

C.15 podczas prób zbliżeniowych z C295W / Zdjęcia: Airbus

Próby w locie tankowca C295W obejmowały również loty w nocy i udany lot w formacji ze zbliżaniem do pozycji przedkontaktowej z wielozadaniowym samolotem bojowym C.15 Hornet przy prędkości lotu wynoszacej 390 km/h.

Pomyślne przeprowadzenie prób umożliwia Airbusowi zaoferowanie C295W jako tankowca, zdolnego do podawania paliwa w locie śmigłowcom oraz samolotom turobsmigłówym i odrzutowym.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.