Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pęknięcie kadłuba Boeinga 737

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 14 marca 2020

Amerykańska Federal Aviation Administration (FAA) poinformowała o rozpoczęciu dochodzenia w sprawie przyczyn pęknięcia kadłuba Boeinga 737NG Southwest Airlines. Leciał on 9 marca 2020 z Las Vegas do Boise w stanie Idaho. W czasie lotu doszło do rozszczelnienia kabiny pasażerskiej i jej dekompresji. Po zauważeniu problemu piloci obniżyli wysokość lotu z 39 na 22 tys. stóp (z 11,7 na 6,6 km). Dekompresja była powolna, więc nie wypadły maski tlenowe. Żaden z pasażerów nie został poszkodowany.

Przypadki pęknięć w strukturze Boeingów 737NG Southwest Airlines zdarzały się już wcześniej. Na zdjęciu samolot, z którego ewakuowano pasażerów po lądowaniu w porcie Chicago-Midway, 2 października 2019 / Zdjęcie: airlive.net

Wstępne postępowanie doprowadziło do wykrycia 30-centymetrowego pęknięcia kadłuba za kabiną załogi. Znaleziono je w strefie, która wymaga inspekcji co 1500 cykli lotu. FAA będzie teraz badać potencjalne problemy z bezpieczeństwem latania setkami Boeingów 737 w podobnym wieku, jak uszkodzona maszyna.

Southwest Airlines poinformowały, że uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji. Ma być poddany naprawie w ramach obsługi technicznej. Nieoficjalnie wiadomo (poinformował o tym The Wall Street Journal), że podobne pęknięcia znaleziono już w 2 innych samolotach amerykańskiego przewoźnika.

Zarówno FAA, jak i przewoźnicy rozważają w powstałej sytuacji zwiększenie częstości kontroli. Boeing poinformował zaś, że współpracuje w znalezieniu rozwiązania problemu.

Amerykańskie media przypominają, że w 2008 FAA nałożyła na Southwest karę w wysokości 10,2 mln USD za nieprzeprowadzenie obowiązkowych kontroli pęknięć zmęczeniowych w niektórych samolotach. Linie odwołały się od tej decyzji i ostatecznie sąd w Dallas zatwierdził karę w wysokości 7,5 mln USD. Z kolei w ubiegłym miesiącu inspektor generalny Departamentu Transportu stwierdził, że Southwest latają używanymi samolotami, które kupiły, bez weryfikacji ich historii konserwacji i napraw. Urzędnicy FAA wyrazili wówczas zaniepokojenie niską kulturą bezpieczeństwa w Southwest Airlines.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.