Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Grupa Lufthansa uziemiona

Lotnictwo cywilne, 19 marca 2020

Linie wchodzące w skład Grupy Lufthansa (Lufthansa, Swiss, Brussels Airlines, Austrian Airlines i Air Dolomiti) uziemiły ok. 700 samolotów z posiadanych łącznie 763. Oznacza to spadek oferowania o 95% w porównaniu ze stanem sprzed pandemii Covid-19.

Pandemia Covid-19 spowodowała spadek oferowania Grupy Lufthansa o 95% / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

W chwili obecnej nikt nie jest w stanie przewidzieć konsekwencji [pandemii koronawirusa]. Musimy przeciwdziałać tej niezwykłej sytuacji przy pomocy drastycznych, a czasem bolesnych środków. Im dłużej ten kryzys trwa, tym bardziej prawdopodobne jest, że nie można zagwarantować przyszłości lotnictwa bez pomocy państwa – stwierdził prezes Grupy Lufthansa Carsten Spohr w oświadczeniu o wynikach spółki w 2019.

Brussels Airlines, Austrian Airlines i Air Dolomiti zadeklarowały już zawieszenie działalności. Grupa twierdzi, że Lufthansa zaprzestanie lotów długodystansowych z Monachium, pozostawiając tylko loty długodystansowe z Frankfurtu. Natomiast Swiss będą latać trzy razy w tygodniu do Newark. Tylko kilka europejskich obszarów metropolitalnych będzie obsługiwanych za pomocą lotów regionalnych z Frankfurtu, Monachium i Zurychu. Oprócz tego Lufthansa zaplanowała około 140 specjalnych lotów dla obywateli Niemiec, a Brussels – 56 rejsów dla Belgów, pozostających poza granicami kraju. Inne towarzystwa grupy mają postąpić podobnie.

Z kolei Lufthansa Cargo kontynuuje regularne loty, z wyjątkiem połaczeń do ChRL. Ponadto Grupa bada obecnie możliwość wykorzystania samolotów pasażerskich jako towarowych wyłącznie w celu dalszego zwiększenia pojemności ładunkowej.

Grupa Lufthansa ujawniła, że zysk operacyjny za 2019 wyniósł 2 mld euro, ale nie wypłaci akcjonariuszom dywidendy, aby zachować gotówkę w obliczu kryzysu spowodowanego koronawirusem. Oprócz tego członkowie zarządu Lufthansy zrzekną się 20% podstawowego wynagrodzenia w 2020.

Przychody Grupy Lufthansa w 2019 wzrosły o 2,5% do 36,4 mld euro, a skonsolidowany zysk netto spadł o 44% do 1,2 mld euro. Credit Suisse prognozował 16 marca, że Lufthansa może w tym roku ponieść stratę operacyjną w wysokości 1,5 mld euro, i zalecił, aby Lufthansa leasingowała samoloty (zamiast kupowania) w celu poprawy swojej sytaucji finansowej w nadchodzących miesiącach (Grupa Lufthansa zawiesza część połączeń, 2020-03-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.