Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

1000 startów i lądowań na pokładzie USS Ford

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 24 marca 2020

19 marca 2020 o 17:13 czasu miejscowego na pokładzie lotniskowca USS Gerald R. Ford (CVN 78), typu Ford, wylądował wielozadaniowy samolot bojowy Boeing F/A-18E Super Hornet, ze składu eskadry myśliwsko-uderzeniowej VFA-34 Blue Blasters, którego pilotem był por. Scott Gameday Gallagher. Było to jubileuszowe, 1000. lądowanie stałopłata wykonane na pokładzie CVN 78 od czasu rozpoczęcia operacji lotniczych na jego pokładzie.

1000. lądowanie samolotu na pokładzie USS Gerald R. Ford / Zdjęcie: US Navy – Mass Communication Specialist 1st Class Gary Prill 

Kilka minut później załoga USS Gerald R. Ford świętowała drugi jubileusz – tysięcznego startu z pokładu lotniskowca, z użyciem katapulty elektromagnetycznej. Wykonała go załoga F/A-18F z VFA-97 Warhawks.

Lotniskowce typu Ford są pierwszymi w świecie lotniskowcami wyposażonymi w katapulty elektromagnetyczne (ang. Electro-MAgnetic Launch System, EMALS), które umożliwiają rozpędzenie samolotu o masie 45 t do prędkości 240 km/h na dystansie 91 m. Czas pełnej sekwencji startu wynosi zaledwie 45 s.

Masa EMALS wynosi ok. 225 t, a przestrzeń zajmowana przez wszystkie urządzenia w kadłubie okrętu to ok. 425 m3. Stosowane obecnie w starszych lotniskowcach katapulty parowe mają dwukrotnie większą masę i objętość. Kolejną zaletą EMALS jest zmniejszenie obciążeń działających na strukturę płatowca, co umożliwia jej użycie także do startu bezzałogowych statków latających. Nie bez znaczenia jest też łatwiejsza obsługa, przeglądy i naprawy oraz możliwości podłączenia integralnego system diagnostycznego.

Co najważniejsze, zastosowanie EMALS oznacza zmniejszenie sygnatury cieplnej okrętu – pokład startowy nie jest już spowity malowniczymi kłębami pary, która także znacznie ogranicza widoczność, pogarszając bezpieczeństwo personelu obsługowego (Imię dla CVN 81, 2020-01-21, Chrzest USS John F. Kennedy, 2019-12-09, Gigantyczne zlecenie dla HII, 2019-02-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.