Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Sikorsky i Bell w finale FARA

Wojska lądowe, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 26 marca 2020

US Army ogłosiła, że wybrała projekty oferowane przez Bell i Sikorsky (Lockheed Martin) w ramach programu Future Attack and Reconnaissance Aircraft (FARA). Oba przedsiębiorstwa mają teraz zbudować i udostępnić do testów prototypy śmigłowców. Testy prototypów mają rozpocząć się do końca 2022. Ostateczny zwycięzca rywalizacji ma zostać wybrany nie później niż jesienią 2023.

US Army nie ujawniła kwoty, jaką otrzymają Bell i Sikorsky na opracowanie, zbudowanie i przetestowanie prototypów oferowanych śmigłowców. Obecnie obowiązujący kontrakt US Army dla Bella ma wartość ponad 700 mln USD, a całkowita wartość kontraktu Sikorsky’ego sięga 940 mln USD. Kontrakty obejmują finansowanie badań i rozwoju.

Wizja śmigłowca Sikorsky Raider X oferowanego w programie FARA / Ilustracja: Lockheed Martin

Propozycje Bell i Sikorsky wyróżniały się na tle konkurencji między innymi tym, że były oparte na już latających śmigłowcach. Koncepcja Sikorsky Raider X została oparta na demonstratorze technologii S-97 Raider – śmigłowcu z współosiowym wirnikiem i pchającym śmigłem, który został oblatany w 2015. Raider X ma być od niego o około 20% większy, by spełnić wymagania US Army (dotyczące m.in. napędu).

Koncepcja śmigłowca Bell 360 Invictus / Ilustracja: Bell

Koncepcja Bell 360 Invictus (Bell prezentuje Invictusa, 2019-10-03) powstała na bazie modelu 525 Relentless – średniego śmigłowca cywilnego. Maszyna wojskowa ma być od niego mniejsza. Wyposażona jest w klasyczny wirnik, skrzydła generujące dodatkową siłę nośną i otunelowane śmigło ogonowe.

O wejście do drugiego etapu konkursu FARA rywalizowało 5 oferentów (5 w konkursie FARA , 2019-04-25). Poza Bellem i Sikorsky’m były to AVX Aircraft z L3 Harris, Boeing (Boeing ujawnił projekt FARA, 2020-03-03) i Karem Aircraft z Northrop Grummanem i Raytheonem. US Army planuje rozpoczęcie dostaw seryjnych śmigłowców powstałych w ramach programu FARA na 2028.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.