Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Stocznia Marynarki Wojennej głównym integratorem Gawrona

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 13 listopada 2007

Stocznia Marynarki Wojennej (SMW) w Gdyni będzie głównym integratorem systemu walki i kierowania okrętem, a także głównym kontraktorem projektu dokończenia budowy pierwszej polskiej wielozadaniowej korwety Gawron. Tę rolę pełnić ma razem z Agencją Rozwoju Przemysłu, z jej wsparciem i pomocą.

Moduły kadłubowe pierwszego Gawrona czekają na montaż elementów wyposażenia i uzbrojenia. Jako pierwsze w 2008 zostaną zamontowane komponenty siłowni i układu przeniesienia mocy / Zdjęcie: Wojciech Łuczak

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że wniosek w tej sprawie zaaprobował minister obrony narodowej Aleksander Szczygło. Umowa precyzująca rolę, zadania i odpowiedzialność grupy SMW i ARP ma zostać podpisana do połowy grudnia 2007.

Następnym etapem dokończenia budowy pierwszego Gawrona będzie wybór dostawców elementów zintegrowanego systemu walki (ZSW) okrętu przez głównego integratora i kontraktora, czyli SMW. 5 listopada upłynął termin pobierania dokumentacji przetargu NSG/2007/NC/NEG/001 ogłoszonego przez Stocznię Marynarki Wojennej na zakup, montaż i integrację ZSW z kadłubem jednostki projektu 621.

Według naszych informacji, zgłosiło się już kilkanaście spółek i konsorcjów oferujących systemy kierowania walką i dowodzenia, a także tych proponujących zestawy uzbrojenia i wyposażenia, typów, które zostały już poprzednio zaaprobowano przez Radę ds. Uzbrojenia i MON. Oferty przyjmowane będą do 28 lutego 2008. Stocznia, działając z pełnomocnictwami MON wymaga, aby ceny wszystkich ofert były ważne przez 180 dni od chwili zamknięcia postępowania, a czas dostawy i montażu wszystkich elementów obejmował okres do 30 czerwca 2012. Procedura wstępnej weryfikacji i rozmów z oferentami ruszyć ma w styczniu 2008.

Kryteriami oceny będą walory proponowanego sprzętu, jego cena i offset, skonstruowany zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami.

Departament Zaopatrywania MON otworzył również przetargi na remont i gruntowną przebudowę jedynego okrętu wsparcia logistycznego - Czernickiego oraz na remont i modernizację najbardziej zaawansowanego technicznie okrętu podwodnego Marynarki Wojennej - Orła. W obu przepadkach walka o kontrakt rozegra się zapewnie między gdyńską Stocznią Marynarki Wojennej i prywatną gdańską Stocznią Północną.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.