Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekord operacji w Powidzu

Lotnictwo wojskowe, 11 maja 2020

Podczas przeprowadzonego 4 maja br. w 33. Bazie Lotnictwa Transportowego w Powidzu szkolenia ze startów i lądowań na pasie nieutwardzonym, załogi samolotów M28 Bryza wykonały łącznie 106 operacji, ustanawiając tym samym nowy rekord.

Załogi samolotów M28 musiały przyziemić w polu o długości 61 m i szerokości 10 m / Zdjęcie: st. szer. Grzegorz Kukawa
 

W szkoleniu brały udział załogi z powidzkiej bazy i jeden stacjonujący tam samolot M28. Podczas szkolenia załogi musiały przyziemić w polu o długości 61 m i szerokości 10 m. Po wylądowaniu następowało zatrzymanie i ponowny start. Załogi trenowały także procedurę touch and go, czyli przyziemienie i ponowny start samolotu bez zatrzymania.

Za przygotowanie nieutwardzonego pasa i jego dobry stan podczas szkolenia odpowiadali żołnierze z kompanii obsługi lotnisk powidzkiej bazy, którzy po każdych kilku wykonanych operacjach sprawdzali jakość nawierzchni.

Szkolenie w wykonywaniu startów i lądowań na pasie nieutwardzonym jest jednym z elementów pilotażu cyklicznie ćwiczonych przez załogi samolotów M28, C-295M i C-130E z 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego. Dzięki temu załogi transportowców mogą prowadzić operacje nawet na bardzo źle przygotowanych lotniskach lub lądowiskach.

W tym roku było to drugie szkolenie załóg samolotów Bryza na powidzkim pasie trawiastym. Miesiąc wcześniej podobne szkolenie, również w Powidzu, realizowały załogi samolotów CASA C-295M z 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Balicach.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.