Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa torpeda dla lotnictwa US Navy

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 27 maja 2020

Northrop Grumman zaprezentował niedawno i przetestował nową bardzo lekką torpedę (VLT) dla US Navy. Jej konstrukcja opiera się na projekcie opracowanym przez Laboratorium Badań Stosowanych Uniwersytetu Stanowego Pensylwanii. Producent twierdzi, że na badania i rozwój torpedy wykorzystał własne fundusze.

Nowa torpeda ma być przeznaczona dla lotnictwa US Navy. Do jej przenoszenia mają być przystosowane P-8A, MH-60 i MQ-8C / Zdjęcie: Northrop Grumman

VLT ma masę ok. 104 kg i ma być zrzucana z samolotu ze spadochronem. Jest znacznie lżejsza niż używana obecnie torpeda lotnicza MK 54, która waży 276 kg. Do przenoszenia MK 54 przystosowane są samoloty patrolowe / ZOP Boeing P-8A Poseidon i śmigłowce wielozadaniowe ZOP Sikorsky MH-60 Sea Hawk.

Producent twierdzi, że VLT ma być przenoszona przez dwa w/w statki powietrzne, a także przez bezzałogowy śmigłowiec MQ-8C, który ma udźwig ponad 318 kg. W grudniu US Navy rozpoczęła negocjacje z Bellem w celu zmodyfikowania konstrukcji MQ-8C i przystosowania bezzałogowca do przenoszenia uzbrojenia.

Dzięki zdolności przenoszenia pocisków powietrze-powierzchnia Hellfire i torped, MQ-8C mógłby przejąć zadania zwalczania jednostek nawodnych i okrętów  podwodnych, które wykonują obecnie MH-60. Może to być korzystne, ponieważ duży zbiornik paliwa zdalnie sterowanego helikoptera zapewnia mu większą wytrzymałość niż załogowy MH-60. Według US Navy długotrwałość lotu MQ-8C wynosi 12 h z ładunkiem o masie 136 kg (MQ-8C z nowym radarem, 2020-05-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra