Norweska spółka Helitrans została pierwszym klientem Airbusa, który odebrał nowe śmigłowce, wykorzystując proces e-dostawy uruchomiony w celu umożliwienia przekazywania użytkownikom statków powietrznych w sposób zgodny z rygorami wynikającymi z pandemii SARS-CoV-2. Wcześniej podobne rozwiązanie zastosowano podczas dostawy samolotów wąskokadłubowych dla Pegasus Airlines (Airbus wznawia dostawy samolotów, 2020-04-22).
Po serii działań, pozwalających spełnić wszystkie wymagania normalnego procesu zdawczo-odbiorczego bez potrzeby fizycznych spotkań lub podróży, Helitrans, mająca siedzibę w Trondheim przyjęła formalnie dwa nowe śmigłowce H125. System e-dostawy polega na zaakceptowaniu przez klienta wyników prób w locie i inspekcji wykonanych przez upoważnionych pracowników Airbusa zamiast jego własnych pracowników, zwykle wykonujących związane z tym zadania.
Kluczowe elementy e-dostawy obejmują rozszerzony lot sprawdzający, uwzględniający testy uzgodnione z klientem, wideokontrolę stanu śmigłowca i sprawdzenie mocowania wszystkich elementów, dezynfekcję i weryfikację dokumentacji statku powietrznego. W tym konkretnym przypadku informacje podsumowujące zostały przedstawione podczas wideokonferencji z udziałem przedstawicieli Airbus Helicopters, autoryzowanego dealera Østnes i Helitrans, umożliwiając formalne przekazanie tytułu własności, po czym wiropłaty zostały przewiezione transportem kołowym do Norwegii, gdzie w Trondheim trafiły do rąk klienta.