Reklama
Reklama

Medyczne Piaggio ze Szczecina do Warszawy

Dzisiaj w południe na lotnisku wojskowym Okęcie uroczyście otworzono nową bazę samodzielnego ZOZ Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Będą w niej stacjonować oba samoloty Piaggio 180 Avanti.

Jeden z Piaggio 180 Avanti, wraz ze śmigłowcem Mi-2 Plus, na lotnisku w Zielonej Górze. Pierwszy z samolotów tego typu (nr SP-MXH), przybył do Polski w maju 2004. Drugi (nr SP-MXI), ze zmodernizowaną awioniką i silnikami Pratt & Whitney Canada PT6A-66B, w kwietniu 2007. Jednostki napędowe, o mocy 850 KM każda, zapewniają maszynom prędkość maksymalną 730-745 km/h i prędkość przelotową niemal 600 km/h, w przy zasięgu prawie 2600 km / Zdjęcie: LPR

LPR wykonuje większość działań przy pomocy śmigłowców. Posiada jednak również dwa samoloty Piaggio 180: Avanti i Avanti II. Stacjonowały one do tej pory w Szczecinie-Goleniowie. Z uwagi na to położenie, ich wykorzystanie na terenie całego kraju nie było w pełni efektywne.

12 maja 2009 roku dyrektor Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, Robert Gałązkowski oraz dowódca 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, płk Ryszard Raczyński i dowódca I Bazy Lotniczej, płk Karol Kudlak podpisali porozumienie o współpracy tych trzech podmiotów na terenie wydzielonym w wojskowej części lotniska Warszawa-Okęcie. Teren został wydzierżawiony LPR przez Agencję Mienia Wojskowego i będzie służył jako baza dla samolotowego zespołu transportu medycznego.

Ocenia się, że dzięki nowej lokalizacji, obie maszyny będą wykonywać łącznie w ciągu roku ok. 400-600 lotów z pacjentami na pokładzie.

LPR wykonuje większość działań przy pomocy śmigłowców. Posiada jednak również dwa samoloty Piaggio 180: Avanti i Avanti II. Stacjonowały one do tej pory w Szczecinie-Goleniowie. Z uwagi na to położenie, ich wykorzystanie na terenie całego kraju nie było w pełni efektywne.

12 maja 2009 roku dyrektor Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, Robert Gałązkowski oraz dowódca 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, płk Ryszard Raczyński i dowódca I Bazy Lotniczej, płk Karol Kudlak podpisali porozumienie o współpracy tych trzech podmiotów na terenie wydzielonym w wojskowej części lotniska Warszawa-Okęcie. Teren został wydzierżawiony LPR przez Agencję Mienia Wojskowego i będzie służył jako baza dla samolotowego zespołu transportu medycznego.

Ocenia się, że dzięki nowej lokalizacji, obie maszyny będą wykonywać łącznie w ciągu roku ok. 400-600 lotów z pacjentami na pokładzie.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.