Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Medyczne Piaggio ze Szczecina do Warszawy

Lotnictwo cywilne, 10 lipca 2009

Dzisiaj w południe na lotnisku wojskowym Okęcie uroczyście otworzono nową bazę samodzielnego ZOZ Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Będą w niej stacjonować oba samoloty Piaggio 180 Avanti.

Jeden z Piaggio 180 Avanti, wraz ze śmigłowcem Mi-2 Plus, na lotnisku w Zielonej Górze. Pierwszy z samolotów tego typu (nr SP-MXH), przybył do Polski w maju 2004. Drugi (nr SP-MXI), ze zmodernizowaną awioniką i silnikami Pratt & Whitney Canada PT6A-66B, w kwietniu 2007. Jednostki napędowe, o mocy 850 KM każda, zapewniają maszynom prędkość maksymalną 730-745 km/h i prędkość przelotową niemal 600 km/h, w przy zasięgu prawie 2600 km / Zdjęcie: LPR

LPR wykonuje większość działań przy pomocy śmigłowców. Posiada jednak również dwa samoloty Piaggio 180: Avanti i Avanti II. Stacjonowały one do tej pory w Szczecinie-Goleniowie. Z uwagi na to położenie, ich wykorzystanie na terenie całego kraju nie było w pełni efektywne.

12 maja 2009 roku dyrektor Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, Robert Gałązkowski oraz dowódca 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, płk Ryszard Raczyński i dowódca I Bazy Lotniczej, płk Karol Kudlak podpisali porozumienie o współpracy tych trzech podmiotów na terenie wydzielonym w wojskowej części lotniska Warszawa-Okęcie. Teren został wydzierżawiony LPR przez Agencję Mienia Wojskowego i będzie służył jako baza dla samolotowego zespołu transportu medycznego.

Ocenia się, że dzięki nowej lokalizacji, obie maszyny będą wykonywać łącznie w ciągu roku ok. 400-600 lotów z pacjentami na pokładzie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.