Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przekazanie ARJ21

Lotnictwo cywilne, 28 czerwca 2020

Największe chińskie linie lotnicze – Air China, China Eastern i China Southern Airlines odebrały dziś swoje pierwsze samoloty ARJ21. To 90-miejscowe maszyny bliskiego zasięgu, produkowane przez Commercial Aircraft Corporation (COMAC). Te trzy linie zamówiły po 35 ARJ21 w sierpniu 2019 (Chińskie linie zamawiają ARJ21, 2019-08-30). Wartość każdego z kontraktów szacowano wówczas na równowartość ponad miliarda USD. Dostawy samolotów mają potrwać do 2024. Do końca 2020 trzy linie mają odebrać po 3 ARJ21.

Przekazanie samolotów ARJ21 trzem największym chińskim przewoźnikom lotniczym odbyło się dziś w Szanghaju. Na zdjęciu – nowo odebrany samolot Air China staruje do pierwszego komercyjnego lotu / Zdjęcie: Air China

Pierwszym użytkownikiem ARJ21, od grudnia 2015, zostały Chengdu Airlines, należące do COMAC. Zamówiły one 30 ARJ21-700. Do dziś odebrały 20 z nich. Samoloty te są wykorzystywane na trasach z Chengdu do Pekinu, Szanghaju, Kantonu, Shenzen, Xi'an, Nankinu i Guiyang oraz do Władywostoku.

ARJ21 w barwach China Southern Airlines, przekazany dziś liniom jako pierwszy samolot tego typu. Bazą ARJ21 tego przewoźnika będzie Guangzhou w prowincji Guangdong w południowych Chinach / Zdjęcie: COMAC

COMAC uzyskał dotąd od 35 przewoźników zamówienia na blisko 600 ARJ21-700. Zamawiają je głównie linie z Chin, w tym Air China, China Southern, China Eastern, Genghis Khan Airlines (Pierwszy ARJ21 dla Genghis Khan Airlines, 2019-02-25), Henan Airlines, Jiangxi Air (Pierwszy ARJ21 dla Jiangxi Air, 2020-01-20), Urumqi Airlines, Shandong Airlines i Joy Air. Zagraniczni nabywcy to linie z Laosu (Lao Airlines), Mjanmy (Myanma Airways), Indonezji (Merpati Nusantara Airlines) i Republika Konga.

 Specjalnie do użytkowania samolotów ARJ21 i innymi samolotami produkcji chińskiej China Eastern powołały OTT Airlines. Samoloty te będą operowały z lotniska Hongqiao pod Szanghajem / Zdjęcie: COMAC


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra