1 lipca 2020 niemiecka HENSOLDT poinformowała o otrzymaniu od Airbus Defence and Space zamówienia na dokończenie prac rozwojowych i produkcję nowego radaru Active Electronic Scanning Array (AESA) do samolotów bojowych Eurofighter użytkowanych przez wojska lotnicze Niemiec i Hiszpanii. Rząd hiszpański już wcześniej zatwierdził modernizację radarów, ale dopiero akceptacja tego programu przez niemiecki Bundestag w połowie czerwca br. umożliwiła skonkretyzowanie zamówienia (Radary dla niemieckich Eurofighterów, 2020-06-18).
Jeszcze 26 czerwca 2020 Airbus poinformował o podpisaniu umowy na dostawę 115 radarów ESCAN Captor-E dla Eurofighterów eksploatowanych przez Niemcy i Hiszpanię, z których 110 ma trafić do Luftwaffe, a tylko 5 do wojsk lotniczych Hiszpanii. W informacji prasowej HENSOLDT jest jednak mowa o modernizacji radarów w ok. 130 Eurofighterach pochodzących z drugiej i trzeciej transzy produkcyjnej. Przedsiębiorstwo jest dostawcą radarów dla dotychczas wyprodukowanych samolotów Eurofighter i ma być liderem konsorcjum niemiecko-hiszpańskiego projektującego nowy typ radaru, w którym partnerem ma być hiszpańska Indra.
W pracach mają wziąć udział także pozostali partnerzy z programu Eurofightera ze Zjednoczonego Królestwa i z Włoch. Nie poinformowano jednak o wielkości ich udziału w rozwoju nowego radaru i czy państwa te planują także modernizować swoje samoloty tego typu.
Pierwszym odbiorcą radarów Captor-E, nie wiadomo jednak czy identycznych z niemieckimi i hiszpańskimi, będzie Kuwejt. Ma on otrzymać pierwsze z 28 zamówionych Eurofighterów jeszcze w 2020.