Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Koniec produkcji Boeinga 747?

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 06 lipca 2020

Bloomberg donosi, że Boeing podjął już decyzję o zakończeniu produkcji jednego z najsłynniejszych samolotów komunikacyjnych świata – 747 Jumbo Jet. Wprawdzie nie zostało to ogłoszone oficjalnie, ale zdaniem reporterki agencji można to wywnioskować na podstawie sformułowań w oficjalnych komunikatach producenta.

Od początku projektu Boeing zdobył zamówienia na 1571 samolotów rodziny 747 / Zdjęcie: Boeing

Według oświadczenia koncernu z Seattleprzy tempie wytwarzania wynoszącym 0,5 samolotu na miesiąc, model 747-8 ma przed sobą ponad dwa lata produkcji, aby [Boeing mógł] spełnić obecne zobowiązania [wobec] klientów. Będziemy nadal podejmować właściwe decyzje, aby utrzymać linię produkcyjną [747] w dobrej kondycji i spełniać potrzeby klientów – twierdzą cytowani przez Bloomberga przedstawiciele amerykańskiego przedsiębiorstwa.

Obecnie Boeing może pochwalić się zamówieniami na zaledwie 15 samolotów tego modelu – wszystkie to frachtowce 747-8F. Tuzin z nich przeznaczony jest dla UPS. O pozostałe 3 producent toczy spór z rosyjską grupą Wołga-Dniepr (Dodatkowe Boeingi dla UPS, 2018-02-07).

Według szacunków analityków od 2016, kiedy spowolniono produkcję do sześciu 747 rocznie, Boeing tracił na każdym z nich ok. 40 mln USD. Łącznie utrzymanie projektu 747-8 kosztowało koncern z Seattle 4,2 mld USD (Tylko jeden 747 miesięcznie, 2015-06-25).

Ostatnimi Jumbo Jetami, jakie zamówiono, są dwa VC-25B Air Force One, przeznaczone do przewozu amerykańskich VIP-ów. Ich dostawę zaplanowano w 2024 (Nowe malowanie VC-25B, 2020-02-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.