Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Rosyjski An-148

Lotnictwo cywilne, 14 lipca 2009

W zakładach lotniczych w Woroneżu odbyła się ostatni piątek prezentacja pierwszego, regionalnego An-148, wyprodukowanego w Rosji. Druga fabryka, budująca te samoloty, znajduje się na Ukrainie.

Pierwszy, rosyjski An-148, jeszcze w hali montażowej. Samoloty zamówione przez przedsiębiorstwo państwowe Rossija, budowane są w wariancie z dwoma klasami, łącznie dla 68 pasażerów / Zdjęcie: WASO

An-148 stał się prawdziwym przebojem zakładów Antonowa. Do tej pory zebrano ponad 230 zamówień na maszyny, które choć nie mają wyszukanych kształtów (przy projektowaniu wykorzystano rozwiązania z transportowych An-70 i An-74), to doskonale nadają się do operowania ze słabo przygotowanych lotnisk krajów byłego ZSRS. Samolot przeznaczony jest standardowo dla 70 pasażerów, przy zasięgu do 3500 km. Prawa do ich produkcji mają ukraińskie zakłady Awiant i rosyjskie OAO WASO (Woronożewskije akcjonarnyje samoliotostroitielnyje obszcziestwo).

Te pierwsze dostarczyły już pierwszy samolot dla odbiorcy (zobacz: An-148 dla Aeroswitu), WASO, jako biorca technologii, ma wobec Awianta spore opóźnienie.

Wytoczenie pierwszego, rosyjskiego An-148 zapoczątkowało cykl jego prób. Na wstępie sprawdzono masę pustego samolotu. Była zgodna z oczekiwaniami, ok. 21 t. Maszyna, o nr RA-61701, jest obecnie przygotowywana do pierwszego lotu.

Obok niej montowane są kolejne dwa An-148-100B. Wszystkie w ramach realizacji zamówienia GTK Rossija, które w 2007 zakupiło 6 egz., z opcją na kolejne 6, w tym 2 wersji VIP dla urzędników rządowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.