Reklama
Reklama

ZAT Awiokompania Aeroswit, największy ukraiński przewoźnik, podpisując umowę o strategicznej współpracy z zakładami Antonowa, potwierdził wolę zakupu 10 regionalnych An-148/158.

Regionalne An-148 okazały się prawdziwym przebojem zakładów Antonowa. Do tej pory zebrano ponad 200 zamówień na maszyny, które choć nie mają wyszukanych kształtów (przy projektowaniu wykorzystano rozwiązania z transportowych An-70 i An-74), to doskonale nadają się do operowania ze słabo przygotowanych lotnisk krajów byłego ZSRS. Samolot przeznaczony jest standardowo dla 70 pasażerów, przy zasięgu do 3500 km. Prawa do ich produkcji mają ukraińskie zakłady Awiant i rosyjskie OAO WASO (Woronożewskije akcjonarnyje samoliotostroitielnyje obszcziestwo)/ Zdjęcie: Aeroswit

Ceremonia miała miejsce 2 czerwca, w dniu pierwszego, komercyjnego lotu najnowszego nabytku linii - samolotu regionalnego An-148-100B. Maszyna rozpoczęła w ten sposób regularne loty między Kijowem a Charkowem. Podróż między obu miastami trwa godzinę.

Porozumienie między producentem a pierwszą, wykorzystującą nowe samoloty linią lotniczą, dotyczy ścisłej współpracy przy pozyskiwaniu rodzimych maszyn do obsługi lotów na trasach krajowych. Obie strony rozważają przy tym możliwość zwrócenia się do rządu, z prośbą o umożliwienie dofinansowania pozyskania ukraińskich samolotów przez miejscowe linie lotnicze.

Jednocześnie przedstawiciele Aeroswitu potwierdzili zamówienie na łącznie 10 samolotów, które powinny wejść do służby w latach 2010-2012 (zobacz również: An-148 dla VIP-ów?).

Regionalne An-148 okazały się prawdziwym przebojem zakładów Antonowa. Do tej pory zebrano ponad 200 zamówień na maszyny, które choć nie mają wyszukanych kształtów (przy projektowaniu wykorzystano rozwiązania z transportowych An-70 i An-74), to doskonale nadają się do operowania ze słabo przygotowanych lotnisk krajów byłego ZSRS. Samolot przeznaczony jest standardowo dla 70 pasażerów, przy zasięgu do 3500 km. Prawa do ich produkcji mają ukraińskie zakłady Awiant i rosyjskie OAO WASO (Woronożewskije akcjonarnyje samoliotostroitielnyje obszcziestwo)/ Zdjęcie: Aeroswit

Ceremonia miała miejsce 2 czerwca, w dniu pierwszego, komercyjnego lotu najnowszego nabytku linii - samolotu regionalnego An-148-100B. Maszyna rozpoczęła w ten sposób regularne loty między Kijowem a Charkowem. Podróż między obu miastami trwa godzinę.

Porozumienie między producentem a pierwszą, wykorzystującą nowe samoloty linią lotniczą, dotyczy ścisłej współpracy przy pozyskiwaniu rodzimych maszyn do obsługi lotów na trasach krajowych. Obie strony rozważają przy tym możliwość zwrócenia się do rządu, z prośbą o umożliwienie dofinansowania pozyskania ukraińskich samolotów przez miejscowe linie lotnicze.

Jednocześnie przedstawiciele Aeroswitu potwierdzili zamówienie na łącznie 10 samolotów, które powinny wejść do służby w latach 2010-2012 (zobacz również: An-148 dla VIP-ów?).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.