Samolot transportowy Beluga XL nr 2 zwiększył zasięg działania, dołączając do obsługiwanych lokalizacji zakłady Airbusa w hiszpańskim Getafe pod Madrytem. Obecnie wykonuje on kilka lotów tygodniowo, przewożąc komplety usterzenia poziomego wszystkich samolotów Airbusa, sekcję nr 19 samolotu A350 (produkowaną w Getafe) oraz dolne panele pokrycia skrzydeł A350 (produkowane w Illescas) z Getafe do innych zakładów koncernu, znajdujących się w Tuluzie, Hamburgu i Broughton. W Getafe znajduje się również hangar o powierzchni 7200 m², przeznaczony do załadunku i rozładunku Belugi. Oprócz tego nowy transportowiec przewozi również inne zespoły samolotów między zakładami Airbusa.
Pierwsza Beluga XL wzbiła się w powietrze w lipcu 2018. Samolot nr 1 przeznaczony został do prób w locie i prac rozwojowych. Wejście do służby pierwszej operacyjnej Belugi XL (samolot nr 2) nastąpiło 9 stycznia (lot z Tuluzy do Broughton).
Belugę XL nr 3 oblatano w lipcu br. i ma ona trafić do eksploatacji w IV kwartale 2020. Do 2023 między europejskimi zakładami Airbusa ma kursować sześć BelugXL. Zastapią one 5 używanych obecnie samolotów A300-600ST Beluga (BelugaXL już w eksploatacji, 2020-01-14).