Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przekonstruowany demonstrator XB-1

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 08 października 2020

Spółka Boom Supersonic zorganizowała wczoraj, 7 października, wirtualną prezentację przekonstruowanego demonstratora (w skali 1:3) naddźwiękowego samolotu odrzutowego klasy biznes XB-1. Jego napęd stanowią 3 silniki turboodrzutowe General Electric J85-15, rozwijające ciąg 19 kN każdy. Dzięki nim samolot ma latać z prędkością M2,2.

Oblot przekonstruowanego demonstratora XB-1 ma odbyć się w 2021 / Zdjęcia: Boom Supersonic

Oblot XB-1 zaplanowano w przyszłym roku. Próby kołowania z małą prędkością odbędą się na lotnisku Centennial w Kolorado, a kołowania z dużą prędkością i loty próbne będą wykonywane się w Mojave w Kalifornii. Boom promuje program jako w 100% neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla – w zeszłym roku producent nawiązał współpracę z Prometheus Fuels, które dostarczy biopaliwo do prób XB-1.

W kabinie załogi zamontowano wyświetlacze pokazujące obraz z kamery wideo wysokiej rozdzielczości, zapewniającej widoczność ziemi podczas podejścia i lądowania. Samolot ma być demonstratorem technologii (kompozytów zbrojonych włóknem węglowym, zoptymalizowanej komputerowo aerodynamiki i silników umożliwiających rozwinięcie prędkości naddźwiękowej), jakie mają zostać zastosowane w 55-miejscowym naddźwiękowym samolocie pasażerskim Overture, który ma wykonać pierwszy lot w 2025.

Boom Supersonic planuje rozpocząć produkcję Overture w nowej, wciąż niezidentyfikowanej lokalizacji, w 2022. Pierwszy samolot seryjny ma być gotowy do wejścia do eksploatacji około 2029. Overture ma przebywać trasę z Tokio do Seattle w 4,5 h, z Nowego Jorku do Londynu w 3,5 h, a z Montrealu do Paryża w 4 h. Cena biletu ma stanowić 75% ceny biletu na lot Concorde (NASA odbiera silniki do X-59, 2020-08-26, Dassault współpracuje z Boom, 2019-05-29, Cywilny Tu-160?, 2018-01-28, Prace nad następcą Concorde’a, 2016-03-30).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.