Reklama
Reklama

W czasie targów lotnictwa lekkiego w amerykańskim Oshkosh, zaprezentowano m.in. ultralekki samolot Belite 254, o maksymalnej masie startowej ok. 250 kg.

Belite 254 ma przede wszystkim dostarczać przyjemności z latania. Prędkość maksymalna - w zależności od zastosowanego silnika - będzie wynosić od 90 do 125 km/h. Do pilotowania tak ultralekkich samolotów w USA nie potrzeba żadnych uprawnień / Zdjęcie: Belite Aircraft

Pierwszy lot maszyny, przeznaczonej w założeniu do sprzedaży w zestawach do samodzielnego montażu, odbył się zaledwie 4 lipca (zobacz: Belite wystartował). Producent dołożył wszelkich starań, by w pełni skompletowany egzemplarz znalazł się na największych amerykańskich targach lotnictwa lekkiego, EAA AirVenture Show w Oshkosh. Jest to miejsce, gdzie co roku zawiera się setki bezpośrednich transakcji sprzedaży.

Oprócz zamontowania dodatkowych elementów awioniki, konstruktor i prezes Belite Aircraft, James Wiebe, określił również nazwę modelu, używając po prostu liczby 254, która odnosi się do masy pustego samolotu w funtach (115 kg), wymaganej amerykańskimi przepisami dla samolotów ultralekkich.

Oferowane są dwa podstawowe modele: Belite 254 Kit i Belite 254 Classic Kit. Ten drugi może być wykonany - zamiast z kompozytów - w podstawowej mierze z drewna i aluminium. Dostępne silniki to 28-konny MZ-34 (użyty zresztą do prób w locie) oraz 45-konny MZ-201. W planach jest również wykorzystanie Rotaxa 503.

Kompletny samolot z mocniejszym silnikiem, wystawiony na targach, kosztuje nieco ponad 64 tys. USD. Seryjne zestawy do montażu wyceniono na 32 tys. USD (ze zmontowanymi skrzydłami 35 tys.). Model Classic jest nieco tańszy. Jego koszt wynosi odpowiednio 25 i 28 tys. USD. Do tych kwot należy dodać cenę silników (3,3 oraz 4,3 tys. USD) oraz szeregu urządzeń dodatkowych, w tym przyczepę do holowania czy pokładowych silników elektrycznych, a także cenę transportu.

Belite 254 ma przede wszystkim dostarczać przyjemności z latania. Prędkość maksymalna - w zależności od zastosowanego silnika - będzie wynosić od 90 do 125 km/h. Do pilotowania tak ultralekkich samolotów w USA nie potrzeba żadnych uprawnień / Zdjęcie: Belite Aircraft

Pierwszy lot maszyny, przeznaczonej w założeniu do sprzedaży w zestawach do samodzielnego montażu, odbył się zaledwie 4 lipca (zobacz: Belite wystartował). Producent dołożył wszelkich starań, by w pełni skompletowany egzemplarz znalazł się na największych amerykańskich targach lotnictwa lekkiego, EAA AirVenture Show w Oshkosh. Jest to miejsce, gdzie co roku zawiera się setki bezpośrednich transakcji sprzedaży.

Oprócz zamontowania dodatkowych elementów awioniki, konstruktor i prezes Belite Aircraft, James Wiebe, określił również nazwę modelu, używając po prostu liczby 254, która odnosi się do masy pustego samolotu w funtach (115 kg), wymaganej amerykańskimi przepisami dla samolotów ultralekkich.

Oferowane są dwa podstawowe modele: Belite 254 Kit i Belite 254 Classic Kit. Ten drugi może być wykonany - zamiast z kompozytów - w podstawowej mierze z drewna i aluminium. Dostępne silniki to 28-konny MZ-34 (użyty zresztą do prób w locie) oraz 45-konny MZ-201. W planach jest również wykorzystanie Rotaxa 503.

Kompletny samolot z mocniejszym silnikiem, wystawiony na targach, kosztuje nieco ponad 64 tys. USD. Seryjne zestawy do montażu wyceniono na 32 tys. USD (ze zmontowanymi skrzydłami 35 tys.). Model Classic jest nieco tańszy. Jego koszt wynosi odpowiednio 25 i 28 tys. USD. Do tych kwot należy dodać cenę silników (3,3 oraz 4,3 tys. USD) oraz szeregu urządzeń dodatkowych, w tym przyczepę do holowania czy pokładowych silników elektrycznych, a także cenę transportu.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.