Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

SAS odebrały pierwszego A321LR

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 16 października 2020

Skandynawski przewoźnik SAS odebrał swój pierwszy z trzech samolotów Airbus A321LR zamówionych w leasingu za pośrednictwem Air Lease Corporation, stając się najnowszym użytkownikiem tego typu.

Przeznaczone dla SAS A321LR są przystosowane do przewozu 157 pasażerów / Zdjęcie: Airbus

A321LR napędzany jest silnikami CFM Leap-1A, które podczas lotu dostawczego z zakładów Airbusa w Hamburgu do bazy przewoźnika w Kopenhadze były zasilane lotniczą naftą z 10-% dodatkiem paliwa pochodzącego ze zrównoważonych źródeł. Inicjatywa ta wpisuje się w zobowiązanie SAS do zmniejszenia śladu węglowego oraz cel Airbusa polegający na przyczynieniu się do dekarbonizacji branży lotniczej. Airbus jest pierwszym producentem samolotów, oferującym klientom możliwość otrzymania nowych odrzutowców zatankowanych takim paliwem. Loty dostawcze z użyciem paliwa pochodzącego ze zrównoważonych źródeł są wykonywane od 2016 (A321LR certyfikowany przez EASA i FAA, 2018-10-04).

Przeznaczone dla SAS A321LR są skonfigurowane w układzie trzech klas ze 157 fotelami (22 w klasie SAS Business, 12 w klasie SAS Plus i 123 w klasie SAS Go). Przewoźnik planuje obsługiwać tymi samolotami trasy z krajów nordyckich do Ameryki Północnej.

Obecnie SAS eksploatują flotę składającą się z 74 samolotów Airbusa, w tym 4 A319ceo, 11 A320ceo, 34 A320neo, 8 A321ceo, 1 A321LR, 9 A330-300, 3 A340-300 i 4 A350-900 oraz 43 Boeingów 737-800. Portfel zamówień obejmuje 38 A320neo, parę A321LR i 4 A350-900 (SAS odebrały pierwszego A350-900, 2019-11-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.