Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

SNA Perle do naprawy

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 26 października 2020

Francja podejmie skomplikowaną operację przemysłową w celu naprawy atomowego okrętu podwodnego SNA Perle (S606), typu Rubis-Améthyste, który został uszkodzony w wyniku pożaru – zapowiedziała francuska minister obrony narodowej Florence Parly podczas przemówienia transmitowanego na zakończenie targów Euronaval.

Naprawa SNA Perle ma polegać m.in. na połączeniu jego tylnej części z przednią częścią SNA Saphir (na zdjęciu), który w lipcu 2019 został wycofany z czynnej służby / Zdjęcie: MO Francji

Pożar na SNA Perle wybuchł 12 czerwca, o godz. 10:35, gdy jednostka znajdowała się w suchym doku w strefie Missiessy w bazie morskiej w Tulonie. Pożar ugaszono o godzinie 1:50, 13 czerwca. W akcji gaśniczej udział brało ponad 300 osób, w tym strażacy z bazy w Tulonie, zastępy Straży Pożarnej z Var i Marsylii oraz członkowie załóg innych okrętów podwodnych i kadeci z miejscowej szkoły morskiej, a także specjalistyczne roboty przeznaczone do akcji gaśniczych na statkach i okrętach (Pożar na SNA Perle, 2020-06-15).

Po jej zakończeniu eksperci z Naval Group, Marine Nationale (marynarki wojennej Francji) i Direction Générale de l’Armement (DGA, francuskiej agencji ds. zakupów wojskowych), przeprowadzili szczegółową analizę zakresu zniszczeń i wykonalności naprawy, z której wynika, że Perle można naprawić.

Na szczęście, kiedy wybuchł pożar, z okrętu usunięto już paliwo jądrowe, uzbrojenie, wyposażenie elektroniczne i wiele ważnych urządzeń, takich jak pompy, wentylatory i inne instalacje techniczne. Pożar uszkodził przednią część kadłuba okrętu – wysoka temperatura spowodowała zmianę właściwości fizycznych stalowych struktur. Jego tylna część, mieszcząca reaktor jądrowy i zespół napędowy, jest nienaruszona. Z tego powodu pierwszym krokiem naprawy ma być odcięcie przedniej części kadłuba Perle i połączenie z jego tylną częścią przedniej części innego OP typu Rubis-Améthyste – SNA Saphir (S602), który w lipcu 2019 został wycofany z czynnej służby. Następnie zostaną położone na nowo instalacje pokładowe, a po zakończeniu tych prac zostanie wznowiony przegląd okrętu. Według wstępnych szacunków naprawa SNA Perle zostanie przeprowadzona przez 300 osób i potrwa 6 miesięcy (Koniec służby SNA Saphir, 2019-06-26).

Będziemy szczególnie uważni podczas prób morskich Perle i jego powrotu do służby, ponieważ celem jest odzyskanie jego zdolności operacyjnych i zapewnienie bezpieczeństwa marynarzom, którzy będą na nim służyć – podsumowała Florence Parly (Plany rozwoju Marine Nationale , 2020-10-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.