Reklama
Reklama

Francuska marynarka wojenna poinformował dzisiaj o przyjęciu do służby ostatniego z czterech zamówionych, strategicznych okrętów podwodnych typu Le Triomphant.

Okręt został wyposażony w 16 pocisków balistycznych M51. Każdy z nich przenosi na odległość 8-10 tys. km, po 6 głowic TN 75 o sile 100 kT każda. Pozostałe trzy okręty typu Le Triomphant są wyposażone w sześciogłowicowe pociski M45, ozasięgu 6000 km. Zostaną przystosowane do nowej broni w czasie okresowych remontów / Zdjęcie: DCNS

Uroczystość miała miejsce 20 września, jednak Marine Nationale poinformowała o tym fakcie dopiero dzisiaj.

Przyjęcie do służby Le Terrible kończy 10-letni okres budowy i wdrażania do służby ostatniej z jednostek typu Le Triomphant (zobacz również: Wodowanie Le Terrible). Francuskie siły atomowe uzyskały dzięki temu swój docelowy potencjał.

Le Terrible to okręt o wyporności nawodnej 12 640 t i podwodnej 14 300 t. Długość i średnica kadłuba wynoszą odpowiednio 138 oraz 12,5 m. Układ napędowy, oparty o reaktor K-15, o mocy ponad 41 tys. KM, zapewnia maksymalna prędkości podwodną ponad 25 w. DCNS zapewnia, że ślad akustyczny nowej jednostki (30 db) jest tysiąc razy mniejszy niż okrętów starszego modelu.

Okręt został wyposażony w 16 pocisków balistycznych M51. Każdy z nich przenosi na odległość 8-10 tys. km, po 6 głowic TN 75 o sile 100 kT każda. Pozostałe trzy okręty typu Le Triomphant są wyposażone w sześciogłowicowe pociski M45, ozasięgu 6000 km. Zostaną przystosowane do nowej broni w czasie okresowych remontów / Zdjęcie: DCNS

Uroczystość miała miejsce 20 września, jednak Marine Nationale poinformowała o tym fakcie dopiero dzisiaj.

Przyjęcie do służby Le Terrible kończy 10-letni okres budowy i wdrażania do służby ostatniej z jednostek typu Le Triomphant (zobacz również: Wodowanie Le Terrible). Francuskie siły atomowe uzyskały dzięki temu swój docelowy potencjał.

Le Terrible to okręt o wyporności nawodnej 12 640 t i podwodnej 14 300 t. Długość i średnica kadłuba wynoszą odpowiednio 138 oraz 12,5 m. Układ napędowy, oparty o reaktor K-15, o mocy ponad 41 tys. KM, zapewnia maksymalna prędkości podwodną ponad 25 w. DCNS zapewnia, że ślad akustyczny nowej jednostki (30 db) jest tysiąc razy mniejszy niż okrętów starszego modelu.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.