Po przedstawieniu wyników za trzeci kwartał br. i wykazaniu straty w wysokości 685 mln CAD, linie Air Canada ogłosiły, że jeszcze bardziej ograniczają swoje przyszłe wydatki, anulując zakup 12 Airbusów A220-300 i 10 Boeingów 737 MAX 8.
W 2013 narodowy przewoźnik Kraju Klonowego Liścia zamówił 61 Boeingów 737 MAX (33 MAX 8 i 28 MAX 9, z możliwością zamiany na mniejsze MAX 7). Ostatecznie Kanadyjczycy postanowili nabyć 50 MAX 8, z których zostały im dostarczone już 24 samoloty. Kolejnych 16 MAX 8 ma być dostarczonych w latach 2021-2023 (Air Canada sfinalizowały kontrakt na 737 Max, 2014-04-02).
Oprócz tego Air Canada zmieniły zamówienie na Airbusy A220-300. Początkowo strony porozumiały się w sprawie odroczenia dostaw 18 A220 i zrealizowania ich w latach 2021-2022 r. Linie anulowały również zakup 12 A220-300, zmniejszając zamówienie do 33 samolotów tego modelu. Dotychczas Airbus dostarczył Air Canada 11 A220-300, do których jeszcze w tym roku dołączyć ma kolejnych pięć (Air Canada odebrały pierwszego A220, 2019-12-23).