Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodowanie Kumano

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 20 listopada 2020

Wczoraj, 19 listopada, w stoczni Mitsui Engineering and Shipbuilding w Tamano zwodowano pierwszą fregatę wielozadaniową typu 30DX – JS Kumano (FFM-2). To japońska trzecia jednostka nosząca tę nazwę, nawiązującą do rzeki płynącej na wyspie Honsiu – jap. Kumanogawa. Poprzednio nosiły ja także krążownik z okresu II wojny światowej, typu Mogami, zatopiony 25 listopada 1944 przez samoloty z lotniskowca USS Ticonderoga i fregata typu Chikugo (DE-224), eksploatowana przez Kaijō Jieitai (japońskie morskie siły samoobrony) w l. 1975-2001.

JS Kumano ma wejść do służby w Kaijō Jieitai w marcu 2022 / Zdjęcie: MO Japonii

JS Kumano jest właściwie drugim okrętem typu 30DX. Budowa pierwszego, którego nazwy jeszcze nie ujawniono, rozpoczęła się w październiku 2019 w stoczni Mitsubishi Heavy Industries w Nagasaki. Okręt ten miał być pierwotnie zwodowany również w listopadzie br., ale ceremonię odłożono z powodu problemów z zespołem napędowym.

Konstrukcja fregaty zawiera elementy technologii stealth, opracowane dla demonstratora samolotu wielozadaniowego Mitsubishi X-2 (ATD-X, MHI opracuje F-X, 2020-10-30). Jednostka ma długość 132,5 m, szerokość 16,3 m i zanurzenie 9 m. Jej standardowa wyporność wynosić ma 3900 t. Dzięki dużej automatyzacji załoga liczyć ma tylko ok. 90 oficerów i marynarzy. Napęd CODAG (Combined Diesel and Gas Turbine – kombinowany silnik Diesla i turbina gazowa), który stanowią dwa silniki wysokoprężne MAN 12V28 / 33D STC i jedna turbina gazowa Rolls-Royce MT30, o łącznej mocy ponad 40 MW, ma umożliwić fregacie rozwinięcie maksymalnej prędkości powyżej 30 w. i zdolność operowania w każdych warunkach klimatycznych.

Fregata 30FFM będzie uzbrojona w jedną 127-mm armatę morską Mk-45 Mod 4, dwie czterorurowe wyrzutnie przeciwokrętowych kierowanych pocisków rakietowych Typ 17, pojedynczy zestaw SeaRAM, wyrzutnie torped Typ 12, 16 pionowych wyrzutni pocisków Mk-41 VLS i dwa zdalnie sterowane moduły uzbrojenia. Okręt ma też hangar i pokład lotniczy, z którego ma operować śmigłowiec ZOP SH-60L.

Rząd w Tokio zamierza zbudować 22 fregaty typu 30DX do 2032. Dotychczas zamówiono 8 z nich. Plany zakładają budowanie dwóch jednostek rocznie (MHI zaprojektuje nowy niszczyciel, 2017-08-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.