Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Seul Incheon doradcą strategicznym CPK

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 24 listopada 2020

Spółka CPK ogłosiła dialog konkurencyjny na doradcę strategicznego w połowie marca br. Do finalnej fazy postępowania zostały wybrane dwa lotniska: Incheon w Seulu i Narita w Tokio. Komisja przetargowa wskazała na Incheon, kierując się kryteriami jakościowymi (doświadczeniem zespołu i metodologią realizacji zamówienia)oraz ceną. W grudniu spółka CPK planuje podpisać z hubem z Seulu umowę na 3 lata.

Seul-Incheon, główne międzynarodowe lotnisko Republiki Korei, to zwycięzca postępowanie na doradcę Centralnego Portu Komunikacyjnego / Zdjęcie: Port lotniczy Seul-Incheon

Pojedynek między Naritą i Incheon był zażarty. Ostateczny wybór poprzedzało wieloetapowe postępowanie realizowane w formule dialogu konkurencyjnego. Obie spółki przedstawiły zespół znakomitych ekspertów. Ostatecznie zwyciężył Incheon, uzyskując nieco wyższą punktację w każdej z kategorii. Chciałbym jednak wyrazić również uznanie dla strony japońskiej i podziękować obu zespołom za miesiące wspólnej pracy – powiedział Mikołaj Wild, prezes spółki CPK (Trzech chętnych do opracowania CPK, 2020-11-12).

Incheon, główne międzynarodowe lotnisko Republiki Korei, zostało otwarte w 2001. Decyzja o jego budowie została podjęta po Igrzyskach Olimpijskich w Seulu w 1988, w związku z niewystarczającą przepustowością lotniska Gimpo. Incheon znajduje się na wyspie Yeongjong-Yongyu, 52 km od centrum Seulu. W ubiegłym roku port obsłużył 71 mln pasażerów.

Lotnisko Incheon było budowane etapami. Najpierw powstały dwie równoległe drogi startowe (po 3750 m długości każda), a port miał przepustowość 30 mln pasażerów i 1,7 mln t towarów rocznie. Drugi etap obejmował budowę trzeciej drogi startowej (o długości 4000 m). Po jej otwarciu w 2008 port zwiększył swoją przepustowość do 44 mln pasażerów i prawie 4,5 mln t ładunków.

Etap trzeci to budowa Terminalu 2, z którego pasażerowie zaczęli korzystać w 2018. W ramach etapu czwartego trwa realizacja czwartej drogi startowej, przygotowywana jest też rozbudowa Terminalu 2. Docelowo od 2024 lotnisko Seul-Incheon ma mieć zdolność obsłużenia 100 mln pasażerów i 7 mln t cargo rocznie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.