Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Testy Dominatora

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 10 sierpnia 2009

Przedstawiciele izraelskiej Aeronautics Defense Systems (ADS) poinformowali o zakończeniu wstępnej serii prób w locie bezzałogowej wersji austriackiego samolotu Diamond DA42, Dominatora 2.

Dominator 2 może zabrać do 400 kg ładunków. Ma także imponujący zasięg. Już DA42 jest samolotem, bijącym na głowę konkurentów długotrwałością lotu. W przypadku Dominatora 2, czas pozostawania w powietrzu - przy maksymalnym ładunku paliwa i minimalnej masie systemów rozpoznawczych - wydłużono do 28 h. W porównaniu do innych bsl, samolot oparty o klasycznej, cywilnej konstrukcji, oferuje podobne, dobre właściwości lotne na małych wysokościach oraz udźwig i długotrwałość lotu dużych bezzałogowców / Zdjęcie: ADS

DA42 Twin Star to kompozytowy samolot o rozpiętości 13,5 m i maksymalnej masie startowej 2 ton, napędzany dwoma silnikami diesla TAE Centurion, zaprojektowany przez Diamond Aircraft. Po bankructwie producenta silników, samolot został przystosowany do wykorzystania innych jednostek napędowych: benzynowych Lycoming IO-360 i diesli E4 (Austro AE300; zobacz: Diamond DA42 NG został certyfikowany!, Benzynowy DA42 z certyfikatem).

Samoloty tego typu, ze względu na oparcie konstrukcji płatowca o kompozyty, oszczędne silniki i imponującą doskonałość aerodynamiczną, praktycznie zdominowały światowy rynek dwusilnikowych samolotów tłokowych.

Nic dziwnego, że konstrukcją zainteresowały się przedsiębiorstwa izraelskie, mające duże doświadczenie w budowie bls dalekiego zasięgu. Ostatecznie prawo do stworzenia bezzałogowca, opartego o DA42, zdobyła ADS, pokonując Elbit i IAI.

Prace nad nowa konstrukcją, przeznaczoną głównie do zadań rozpoznawczych - dla odbiorców wojskowych, ale również cywilnych, ze względu na certyfikaty DA42 - rozpoczęły się kilka lat temu.

Ostatecznie w lipcu bieżącego roku odbył się pierwszy lot Dominatora 2. Tydzień temu zakończyła się pierwsza, wstępna faza prób w locie, której celem było zweryfikowanie zachowywania się całej konstrukcji w locie. Wkrótce rozpoczną się próby poszczególnych systemów pokładowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.