Boeing i Atlas Air Worldwide ogłosiły wczoraj, 12 stycznia 2021, zawarcie umowy zakupu czterech samolotów 747-8 Freighter. Będą to ostatnie Jumbo Jety, które zostaną wyprodukowane w zakładach w Everett. Amerykański koncern ogłosił decyzję o zakończeniu produkcji 747 w lipcu ub.r. (Koniec produkcji Boeinga 747?, 2020-07-06).
Boeing 747-8F to najlepszy i najbardziej wszechstronny szerokokadłubowy frachtowiec na rynku. Cieszymy się, że możemy powiększyć naszą flotę zakupem tych czterech samolotów. […] Wyspecjalizowane frachtowce, takie jak eksploatowane przez nasze spółki zależne Atlas, Polar i Southern, będą nadal poszukiwane, ponieważ światowy rynek przewozów lotniczych, w szczególności sektor e-commerce i usług ekspresowych, będzie się nadal rozwijał – powiedział John W. Dietrich, prezes i dyrektor generalny Atlas Air Worldwide.
Boeing 747 na zawsze zajmie szczególne miejsce w historii lotnictwa i jesteśmy zaszczyceni wieloletnim zaangażowaniem Atlas Air w rozwój samolotu. Atlas Air rozpoczęły działalność 28 lat temu z jednym 747 i dobrze jest, aby odebrały ostatnie wyprodukowane 747, zapewniając, że będą odgrywać znaczącą rolę na światowym rynku przewozów towarowych przez dziesięciolecia – dodał Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.
Atlas Air Worldwide jest holdingiem, w skład którego wchodzą Atlas Air, Polar Air Cargo i Southern Air. Obecnie flota Atlas Air Worldwide Holding liczy 106 samolotów, w tym 53 Boeingi 747, z czego Atlas Air posiadają osiem Boeingów 747-400, 34 Boeingi 747-400F i cztery Boeingi 747-8F. Polar Air Cargo mają pięć Boeingów 747-400F i sześć Boeingów 747-8F (Towarowe Boeingi 767 BCF dla Atlas Air, 2016-10-13).