Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa według Rosjan

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 02 września 2009

Według nieoficjalnych informacji z kompanii Suchoj, przyczyną katastrofy Su-27UBM były nieautoryzowane zmiany w software samolotu dokonane przez Białorusinów.

Miejsce wypadku białoruskiego Su-27

Według nieoficjalnego źródła Izwiestii, w chwili katastrofy nieprawidłowo zadziałała awionika. W efekcie piloci utracili kontrolę nad silnikami samolotu. Próbowali zwiększyć ciąg, ale silniki nie zareagowały. Samolotowi nie starczyło ciągu. W efekcie Su-27 spadł na ziemię - podsumował informator Izwiestii.

Ministerstwo Obrony Białorusi w oficjalnym komunikacie podało, że przyczyną katastrofy było zderzenie z ptakiem. Inna możliwość to przetankowanie samolotu, który okazał się zbyt ciężki w stosunku do wykonywanych manewrów.

Su-27UBM z 61. myśliwskiej bazy lotniczej, który się rozbił w Radomiu (Katastrofa Su27 w Radomiu, 2009-08-30), był ubezpieczony na zaledwie 900 tys. USD. Jego wartość rynkowa to tymczasem ok. 35 mln USD. Każdy z pilotów, którzy zginęli w katastrofie, płk Aleksandr Marfickij i Aleksandr Żurawlewicz, był ubezpieczony na 15 tys. USD. Obaj próbowali się katapultować, ale uczynili to zbyt późno. Od myśliwca została odstrzelona jedynie owiewka kabiny.

Przyczyny katastrofy bada polsko-białoruska komisja. Swą pomoc zaoferowała także kompania Suchoj.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.