Reklama
Reklama

Na wystawie DSEi w Londynie zaprezentowano po raz pierwszy prototyp samochodu Mercedes-Benz G-Wagon 280 CDI w układzie 6x6 rozwijany dla australijskich oddziałów specjalnych.

Choć pierwsze modele samochodów serii G-Wagon powstały w 1979, to jednak ogromna popularność tych pojazdów - sprzedano ich ponad 60 tysięcy do odbiorców wojskowych - powoduje, że rodzina ta jest nadal rozwijana oraz rozszerzana.

Tym razem Niemcy skoncentrowali się na potrzebach australijskich sił zbrojnych i stworzyli odmianę G-Wagon 280 z układzie 6x6, która ma być następcą pojazdu Perentie (bazujący na Land Rover 110 samochód w układzie 6x6). Jest to związane z zastępowaniem przez Mercedesy, po wygranym w październiku 2008 kontrakcie, wszystkich Land Roverów w Australii.

W Londynie pojazd pokazywany jest w odmianie ze skrzynią ładunkową, jednak docelowo ma powstać kilka odmian, w tym następca używanego przez oddziały specjalne modelu LRPV.

Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Choć pierwsze modele samochodów serii G-Wagon powstały w 1979, to jednak ogromna popularność tych pojazdów - sprzedano ich ponad 60 tysięcy do odbiorców wojskowych - powoduje, że rodzina ta jest nadal rozwijana oraz rozszerzana.

Tym razem Niemcy skoncentrowali się na potrzebach australijskich sił zbrojnych i stworzyli odmianę G-Wagon 280 z układzie 6x6, która ma być następcą pojazdu Perentie (bazujący na Land Rover 110 samochód w układzie 6x6). Jest to związane z zastępowaniem przez Mercedesy, po wygranym w październiku 2008 kontrakcie, wszystkich Land Roverów w Australii.

W Londynie pojazd pokazywany jest w odmianie ze skrzynią ładunkową, jednak docelowo ma powstać kilka odmian, w tym następca używanego przez oddziały specjalne modelu LRPV.

Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.