Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Katastrofa SR22

Lotnictwo cywilne, 12 września 2009

We wczorajszej katastrofie samolotu Cirrus SR22 zginął dealer samochodowy z Charlotte, William Beck.

Samolot rozbił się ok. 7:45, wkrótce po starcie z lotniska Rock Hill/York County w Karolinie Południowej. Beck samotnie wybierał się do Teterboro. Po starcie w wyniku problemów technicznych próbował bez powodzenia wrócić na lotnisko. Wrak rozbitej maszyny spłonął.

49-letni William Skipper Beck uzyskał licencję pilota w listopadzie 2008. Przedsiębiorca, znany dealer samochodowy (reprezentujący m.in. Mercedesa), w ramach Beck Management Group tworzył Beck Aviation Group, która ma zajmować się handlem samolotami i lotniczymi usługami charterowymi. Beck był też współwłaścicielem drużyny koszykówki Charlotte Bobcats. Pozostawił żonę Lynn i synów Brandona i Grahama.

Warty 525,5 tys. USD jednosilnikowy Cirrus SR22 G3 X Turbo, nr rej. N922XX, nr ser. 3455, był własnością Skipper Beck/Beck Management Group w Charlotte.

Od początku produkcji SR20/22 w 1999 była to już 44 katastrofa samolotu tego typu. Zginęło w nich 88 osób, a 12 zostało rannych. Stosowany w tych samolotach Cirrus Airframe Parachute System w 12 przypadkach uratował 27 ludzi. Całkowicie zawiódł tylko raz.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.