Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tylko jeden LCS

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 17 września 2009

US Navy wybierze w przyszłym roku tylko jednego producenta korwet klasy Littoral Combat Ship. Obowiązujące procedury przetargowe, zostaną skasowane.


USS Independence w czasie prób morskich, w lipcu bieżącego roku / Zdjęcie: General Dynamics

Informację tę przekazał Ray Mabus, wicesekretarz ds. marynarki wojennej. Stwierdził, że dotychczas przyjęty scenariusz - finansowania budowy 4 jednostek prototypowych, dwóch konkurencyjnych grup przemysłowych, nie gwarantuje obniżenia ceny jednostkowej seryjnych LCS.

Przypomnijmy, że pierwotnie zakładano właśnie taki sposób prowadzenia prac rozwojowych, po czym - z powodu przekroczenia budżetów obu projektów - zdecydowano się na zapłacenie tylko za 2 prototypy. Wiosną tego roku US Navy podjęło jednak zaskakującą decyzję, powrotu do 4 prototypów, oraz wyasygnowania w projekcie budżetu na 2010 zaliczek na rozpoczęcie budowy kolejnych 3 jednostek klasy (zobacz: Coraz droższe LCS). Zakładano przy tym możliwość równoległej, seryjnej budowy dwóch typów okrętów.

Kolejna zmiana decyzji związana jest prawdopodobnie z finalizowaniem prac w parlamencie nad projektem budżetu Pentagonu na FY 2010. Przyjęto, że już w przyszłym roku US Navy dokona wyboru między bardziej klasycznym projektem, grupy kierowanej przez Lockheed Martina (USS Fredom, LSC-1) oraz trimaranem grupy General Dynamics (USS Independence, LSC-2).

Zwycięzca przetargu otrzyma zamówienie na dwie kolejne jednostki, z opcją na dodatkowe 8 do 2014 włącznie. Rozpoczęte już budowy 3. i 4. jednostki - USS Fort Worth oraz USS Coronado - będą jednak nadal finansowane.

Docelowo US Navy zamierza pozyskać 55 korwety do działań na wodach szelfowych. Przyszłoroczny wybór nie oznacza jednak, że wszystkie mają zostać dostarczone przez jednego producenta. W 2012 powinna rozpocząć się procedura przetargowa, dotycząca kolejnej transzy okrętów LCS, choć mają być już one wykonane według jednego, wybranego w przyszłym roku projektu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.