Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja SK60

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 21 września 2009

Wiekowe, szkolno-bojowe Saaby 105 (oznaczenie wojskowe SK60), zostaną ponownie zmodernizowane przez producenta i utrzymane w linii przynajmniej do 2017.

Pierwszy SK60 trafił do wojsk lotniczych Szwecji w 1967. Wyprodukowano łącznie 150 samolotów tego typu na rynek wewnętrzny. Samoloty - podobne w założeniach do naszych TS-11 Iskra - były również wykorzystywane jako lekki szturmowiec. W drugiej połowie ubiegłej dekady przeszły najpoważniejszą modernizację - wymianę silników. Obecnie w służbie pozostaje nieco ponad 40 egz. SK60, wyłącznie do celów szkolnych / Zdjęcie: MO Szwecji

Saab podpisał w ubiegłym tygodniu umowę ze szwedzką agencją zamówień wojskowych FMV, na modernizację odrzutowych samolotów szkolnych SK60 za kwotę 130 mln SEK (ok. 53 mln zł). Modernizacja obejmie prawdopodobnie wszystkie z ponad 40 posiadanych maszyn tego typu.

Zmiany będą polegały m.in. na zamontowaniu nowego odbiornika GPS, urządzenia głosowego, informującego o wysokości lotu oraz zmianie części innych wskaźników kokpitu. Dzięki temu wnętrze zostanie nieco lepiej przystosowane do szkolenia pilotów samolotów Gripen.

Pod koniec ubiegłego roku Saab stał się odpowiedzialny za utrzymanie floty SK60 w stanie zdolnym do lotu, od bieżącej obsługi, przez serwisowanie, po remonty i modernizacje. Maszyny będą wykorzystywane przynajmniej do 2017.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.