Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

G5000 dla D328eco

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 02 czerwca 2021

Garmin i Deutsche Aircraft podpisały umowę w sprawie dostarczenia awioniki G5000 jako wyposażenia kabiny załogi nowego samolotu komunikacji regionalnej D328eco.

Deutsche Aircraft opracowuje D328eco, który ma stać się przełomowym nowym samolotem w segmencie regionalnego transportu lotniczego i jesteśmy dumni, że możemy ściśle współpracować z ich zespołem, aby pomóc im wprowadzić nowe technologie na ten rynek. […] Jesteśmy zaszczyceni, że zostaliśmy wybrani do wprowadzenia naszej zintegrowanej awioniki G5000 na rynek regionalnych linii lotniczych w samolocie D328eco – powiedział Creighton Scarpone, dyrektor Garmina ds. linii lotniczych i lotnictwa biznesowego.

Jesteśmy zadowoleni, że Garmin dołączył do naszego projektu D328eco i zaoferował nam pierwszą nowo zaprojektowaną awionikę dla samolotów regionalnych o pojemności poniżej 70 miejsc w tym stuleciu. Nowa awionika D328eco Companion, oparta na sprawdzonych możliwościach G5000, wyznaczy standardy dla przyszłości tego segmentu – dodał Dave Jackson, dyrektor zarządzający Deutsche Aircraft.

Wizualizacja awioniki G5000, w jaką wyposażony zostanie samolot komunikacyjny D328eco / Ilustracja: Garmin

G5000 dla D328eco ma mieć uproszczony interfejs załogi i integrować kluczowe układy i instalacje samolotu i inne funkcje z ekranami dotykowymi, pomagając zmniejszyć wysiłek załogi lotniczej. Piloci mogą jednocześnie przeglądać ważne dane lotu powiązane z G5000, takie jak mapy, mapy podejścia, listy kontrolne, dokumenty elektroniczne i podręczniki, informacje o planie lotu, ostrzeżenia o ruchu, warunki pogodowe i wiele innych, aby uzyskać do nich szybki i łatwy dostęp.

Funkcja Garmin SafeTaxi pomoże pilotom łatwiej zorientować się na lotniskach i wśród terminali, udostępniając georeferencyjne diagramy lotnisk, które pokazują pasy startowe, drogi kołowania, a także informacje o miejscach postojowych, które są dynamicznie przydzielane w zależności od tego, gdzie znajduje się samolot. Aby zwiększyć świadomość sytuacyjną załóg lotniczych podczas operacji o ograniczonej widoczności lub kołowania, SafeTaxi identyfikuje kluczowe punkty lotniska i nakłada je na schematy lotnisk, aby zapewnić załogom aktywną reprezentację zagrożeń podczas ruchu naziemnego, pomaga uniknąć wtargnięcia na pas startowy.

Ponadto funkcja SurfaceWatch zwiększa świadomość sytuacyjną w pobliżu terminala, dostarczając wskazówek wizualnych i dźwiękowych, aby uniemożliwić załogom lotniczym start i lądowanie na drodze kołowania, na zbyt krótkim lub nieprawidłowym pasie startowym na podstawie danych o osiągach wprowadzonych przed lotem.

Garmin SVT to technologia syntetycznego widzenia zwiększająca bezpieczeństwo, która przedstawia załogom lotniczym wirtualny trójwymiarowy obraz terenu, przeszkód, ruchu i pasa startowego, aby zwiększyć ich świadomość sytuacyjną we wszystkich etapach lotu. Podczas lotu w trudnych warunkach pogodowych i burzowych załogę wspomagać ma radar pogodowy GWX 8000 StormOptix.

Dzięki G5000 z PBN / RNP 0,3 z możliwością podejścia LPV / APV operatorzy D328eco uzyskają dostęp do większej liczby lotnisk i niższych minimalnych poziomów podejścia na całym świecie. Do aktywnego i pasywnego śledzenia ruchu lotniczego używany będzie TCAS II / ACAS II i ADS-B. Układ FANS-1/A (Future Air Navigation System), umożliwi bezpieczne użytkowanie przestrzeni powietrznej bez konieczności korzystania z dróg lotniczych, wykorzystując CPDL (Controller Pilot Data Link), czyli łącze danych, pozwalające na komunikowanie się pilota i kontrolera ruchu lotniczego. Opcjonalnie D328eco można będzie wyposażyć w nadajnik-odbiornik Iridium zapewniający globalne dane pogodowe oraz łączność głosową i transmisję danych (Deutsche Aircraft opracuje D328eco, 2020-12-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.