Rada Nadzorcza Airbusa zatwierdziła rozpoczęcie projektu towarowej wersji samolotu szerokokadłubowego A350. Nowy frachtowiec, oparty na modelu A350-1000 ma mieć ładowność ponad 90 t. Szefowie europejskiego koncernu zakładają, że pierwsze samoloty wejdą do eksploatacji w 2025. Produkcja A350F odbywać się będzie w zakładach w Tuluzie.
Na razie jeszcze żaden przewoźnik nie zdecydował się na zamówienie nowego samolotu, ale prezes Airbusa Guillaume Faury poinformował media, że producent prowadzi aktywne dyskusje z wieloma klientami, a zarząd koncernu nie wyraziłby zgody na rozpoczęcie projektu bez wyraźnego zainteresowania.
Dzięki A350F Airbus chce zdobyć część rynku przewozów cargo, zdominowaną przez Boeingi 747F, 767F i 777F (Kolejny Boeing 777F dla Lufthansa Cargo, 2021-06-02, 100. Boeing 767-300F dla FedEx, 2021-05-17). Jego jedyny wyspecjalizowany frachtowiec – A330-200F – został sprzedany w ilości zaledwie 38 szt. Obecnie koncern z Tuluzy współpracuje z innymi podmiotami w ramach przebudowy pasażerskich A330 na samoloty towarowe (Turkmenistan Airlines zamówiły A330-200P2F, 2021-01-25).